Hoppa till innehåll

Officiella Releasen


Muggebigge
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

så det är ingen beta längre?

men vad är skildnaden på det?

Dom kommer sluta göra stora uppdateringer, och kommer fixa buggs istället och kanske nya features. Stora uppdateringar kanske kommer hända men inte lika ofta och lika stora.

 

Det är dyrare nu också.

Redigerat av Laserturken
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det som gäller nu? Jag har hört rykten om att de som köpte i alpha kommer få allting gratis i all framtid, medan de som köpte i beta bara får själva spelet gratis. Men har aldrig sett någon officiell källa. Dessutom, angående buggar, kommer de att fixas för alla spelare även om spelet har släppts eller kommer man vara tvungen att köpa de större "expansionerna" för att bli av med dem?

 

Imo borde Notch verkligen inte ha släppt Minecraft än, det finns för många buggar som är mycket välkända sen typ Beta 1.5 och framåt.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det som gäller nu? Jag har hört rykten om att de som köpte i alpha kommer få allting gratis i all framtid, medan de som köpte i beta bara får själva spelet gratis. Men har aldrig sett någon officiell källa. Dessutom, angående buggar, kommer de att fixas för alla spelare även om spelet har släppts eller kommer man vara tvungen att köpa de större "expansionerna" för att bli av med dem?

 

Imo borde Notch verkligen inte ha släppt Minecraft än, det finns för många buggar som är mycket välkända sen typ Beta 1.5 och framåt.

Det var i hans blogg han skrev att alpha=gratis uppdateringar om jag inte minns fel. Så de med alpha ska ha riktiga account nu. Antar att de andra inte kommer kunna uppdatera. Håller med om att releasen är för tidig, har dock ej provat alla 1.9pre så vet inte hur buggade de är.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var i hans blogg han skrev att alpha=gratis uppdateringar om jag inte minns fel. Så de med alpha ska ha riktiga account nu. Antar att de andra inte kommer kunna uppdatera. Håller med om att releasen är för tidig, har dock ej provat alla 1.9pre så vet inte hur buggade de är.

Jag kan upptadera till 1.0 utan problem(köpte i beta)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var i hans blogg han skrev att alpha=gratis uppdateringar om jag inte minns fel. Så de med alpha ska ha riktiga account nu. Antar att de andra inte kommer kunna uppdatera. Håller med om att releasen är för tidig, har dock ej provat alla 1.9pre så vet inte hur buggade de är.

Jag har inte testat 1.8 ens. :D

 

Men vad jag har sett av yogscasts videor av pre-releasen så är det inte så fantastisk. Det här att underjordiska grejjer (som mineshafts, strongholds och raviner) spawnar över varandra och i fel ordning. Även många buggar sen tidigare i både SP och SMP med t.ex. redstone har inte blivit fixade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Killar, vet ni om craftbukkit har uppdaterat MP minecraft.jar filen?

 

Så att man kan starta servern :(?

Kompisarna gnäller på att jag ska starta servern..

 

Btw, vad menar ni med att dem som köpte på betan inte har ''fullkomliga'' accounts?

Vi som köpte under betan får inte kommande uppdateringar (expansioner) gratis tydligen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Happ, fan vilken dålig ''regel''

Var glad att vi inte behöver betala 120 kr/månaden eller liknande som för WoW. Vi köpte ett av världens populäraste spel för ca 175 kr. Om det kommer stora expansioner sen kan jag tänka mig att betala typ 60 kr eller vad de kan tänkas kosta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köpte minecraft in alpha.

Alla som köpte in Alpha stadie kommer att få alla sorters DLC, expansions och sånt gratis eftersom vi stödde spelet i ett sånt tidigt skede. Spelet kostade ca. 90kr när det var alpha vill jag tillägga.

Redigerat av N1ck3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...