Hoppa till innehåll

Inst Av Win7


elin1101
 Dela

Rekommendera inlägg

hejsan. Jag har 2 frågor.

 

1.

Jag har 1 skiva med win7 på som jag har installerat på en dator, kan jag använda samma skiva för att installera win7 på min andra dator?

 

2.

KAN man installera win7 på alla datorer? tex som denna gamla burk som ja hitta i min källare :3 http://www.pcworld.com/product/18270/dell_...00.html?p=specs

Klarar den av win7 utan att bli segare än vad den nu är?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Du kan installera det men du behöver flera licenser, d.v.s. koden som står i fodralet, du behöver antingen flera sådana eller att den som står gäller för flera datorer.

 

2. Troligtvis, Windows 7 är byggt så att det ska vara kompatibelt med alla datorer som klarar av XP, har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej tack så mycket

 

1. Du kan installera det men du behöver flera licenser, d.v.s. koden som står i fodralet, du behöver antingen flera sådana eller att den som står gäller för flera datorer.

 

hur vet jag om den gäller för fler datorer? Funkar det att vara lite busig och ta en kod från Internet? ;$

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Ja fast de kommer klaga på att de inte är äkta.

 

2. Ja men den har på gränsen för vad som krävs för att ens köra W7 och övriga program kommer knappt funka för att W7 ensamt tar alla resurser. Linux skulle funka fint på den burken.

Synd man inte har linux då :P har för mig att det går att beställa hem gratis eller har jag fel där?

 

 

Vad tror du?
det är ganska uppenbart att jag inte vet då jag ställde frågan... Redigerat av elin1101
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...