WASD Skrivet 29 November 2011 Rapport Dela Skrivet 29 November 2011 (redigerat) Håller på att designa en hemsida. Väldigt nöjd hittills. Men content är ful, kommer inte på hur jag ska göra den fin. Footer ska antagligen bort. Behöver förslag på hur jag ska designa content. Alltså hela rutan under bannern. Redigerat 29 November 2011 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 29 November 2011 Rapport Dela Skrivet 29 November 2011 Vet inte varför men jag säger vitt och ljusblått. Lite mörkare blått. Och sen tror jag att jag skulle kunna lättare ge lite råd om content var större, alltså att du hade gjort lite mer på den. Har ingenting att utgå ifrån i mina ögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 3 December 2011 Börjar bli lite bättre nu, vad tycks? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 3 December 2011 (redigerat) Nu blev det lite bättre. Fortfarande inte helt nöjd. Hovrar över Games med musen. Redigerat 3 December 2011 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 3 December 2011 Rapport Dela Skrivet 3 December 2011 Gör om "index", "games" osv till bilder istället, blir mycket snyggare :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 3 December 2011 (redigerat) Funderat på det, tror inte att det passar. Vad tycks om detta isället för förra bilden? Edit: har numera 1px border istället för 2px. Redigerat 3 December 2011 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 3 December 2011 Rapport Dela Skrivet 3 December 2011 Funderat på det, tror inte att det passar. Vad tycks om detta isället för förra bilden? Edit: har numera 1px border istället för 2px.Det vart bättre :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 4 December 2011 Rapport Dela Skrivet 4 December 2011 Personligen så tycker att att content boxen, speciellt den senaste ser riktigt bra ut. Både bakgrunden och wasd.nu texten tycker jag ser lite tråkig ut. Om du vill fortsätta på rymdvinkeln så föreslår jag att du kanske gör bakgrunden lite mer 'celestial' och gör så att wasd.nu är som ett stjärntecken. Kan tänka mig att det är riktigt svårt att åstadkomma men det är ett tips. Tycker även att texten i relation med content boxen är väldigt hög och stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2011 Personligen så tycker att att content boxen, speciellt den senaste ser riktigt bra ut.Både bakgrunden och wasd.nu texten tycker jag ser lite tråkig ut. Om du vill fortsätta på rymdvinkeln så föreslår jag att du kanske gör bakgrunden lite mer 'celestial' och gör så att wasd.nu är som ett stjärntecken. Kan tänka mig att det är riktigt svårt att åstadkomma men det är ett tips.Tycker även att texten i relation med content boxen är väldigt hög och stor.Bakgrunden var faktiskt en av anledningarna till att jag börja jobba på sidan och den delen jag är mest nöjd med. Den kommer ifrån min bakgrundsbild som jag haft i flera månader: http://i.imgur.com/asmjA.jpgHar dessutom inte tillräckligt med GIMP-skills för att kunna modifiera den på ett bra sätt. Bannern är jag nöjd med, kommer inte direkt på några förbättringar. Din sista mening förstår jag inte riktigt. Menar du att titeln i content-boxen? Skulle kunna förminska den. Under den så har allt normalt textstorlek. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 4 December 2011 Rapport Dela Skrivet 4 December 2011 Bakgrunden var faktiskt en av anledningarna till att jag börja jobba på sidan och den delen jag är mest nöjd med. Den kommer ifrån min bakgrundsbild som jag haft i flera månader: http://i.imgur.com/asmjA.jpgHar dessutom inte tillräckligt med GIMP-skills för att kunna modifiera den på ett bra sätt. Bannern är jag nöjd med, kommer inte direkt på några förbättringar. Din sista mening förstår jag inte riktigt. Menar du att titeln i content-boxen? Skulle kunna förminska den. Under den så har allt normalt textstorlek.Okej, jag tänkte att det var en loop med bara den delen av bakgrunden, men om berget o det är med på något sätt så är det ju fint. Nej, jag menade bannern, den är väldigt stor. I vilket fall, något du skulle kunna testa är att ändra blending mode på texten till kanske overlay eller något liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 4 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 4 December 2011 Okej, jag tänkte att det var en loop med bara den delen av bakgrunden, men om berget o det är med på något sätt så är det ju fint. Nej, jag menade bannern, den är väldigt stor. I vilket fall, något du skulle kunna testa är att ändra blending mode på texten till kanske overlay eller något liknande.Du har rätt, jag har bara klippt ut en bit av bilden. som är på repeat. Tycker bannern är lagom storlek på min 1920x1080 skärm, skulle kunna förminska den lite. Alla de där namnen vet jag inte vad de innebär, gjort den i GIMP som jag är någorlunda nybörjare på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 5 December 2011 Rapport Dela Skrivet 5 December 2011 Fråga på om du behöver hjälp med Gimp, kan en del! Sorry för off topic. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.