NeedforSpeed Skrivet 9 December 2011 Rapport Dela Skrivet 9 December 2011 Håller på med ett arbete och skulle vilja veta vad ni har för syn: Iallafall vad tror ni västvärlden har för syn på utomeuropeisk musik? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 December 2011 Rapport Dela Skrivet 9 December 2011 Förutom amerikansk musik som jag antar att du innefattar i "europeisk" så tror jag vi har lite av den här uppfattningen på annan musik: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 9 December 2011 Rapport Dela Skrivet 9 December 2011 (redigerat) Folks syn på saker varierar väldigt mycket. T ex ser jag på 70-talet som en tid med en massa najs progressiv musik, läderjackor och droger, rädsla för kärnvapenkrig o.s.v., medan jag har folk i min ålder och omgivning som tänker "öh typ discomusik". Samma sak med musik, jag tror att det Dave sade gäller för väldigt många, men absolut inte alla. Exempelvis växer ett visst tycke för så kallad balkanmusik (musik med sitt ursprung i och runt balkanhalvön) bland flera musikintresserade, mig inräknad. EDIT: För att inte tala om reggae"febern", för att uttrycka det västerländskt och fint. Redigerat 9 December 2011 av Juicelol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 9 December 2011 Rapport Dela Skrivet 9 December 2011 Varifrån musiken kommer är ju inte direkt relevant. Jag brukar lyssna på Goa trance som har rötter i Indien. Tänker knappt på var den härstammar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.