Humpieh Skrivet 10 December 2011 Rapport Dela Skrivet 10 December 2011 Ja, jag hade tänkt att köpa en helt ny dator men jag vet inte vad jag ska ha för delar. Hade tänkt mig att jag skulle klara att spela alla de nyaste spelen, behöver absolut inte vara på bästa grafiken, knappt ens 'medium'. Om någon kunde hjälpa mig med att slänga ihop lite delar för 4-5k så skulle jag vara sjukt tacksam, tack. :wub: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 December 2011 Rapport Dela Skrivet 10 December 2011 Rekommenderar att du sparar mer. Dator håller längre då och blir billigare per år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 11 December 2011 Rapport Dela Skrivet 11 December 2011 (redigerat) Som WASD sa, spara helst mer pengar. Annars har du ett paket här, bland det bästa du kan få för pengarna: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1223568/2011-12-10 EDIT: Lär köra BF3 utan lagg på low. Medium vet jag inte, men kanske. Redigerat 11 December 2011 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 11 December 2011 Rapport Dela Skrivet 11 December 2011 Som WASD sa, spara helst mer pengar. Annars har du ett paket här, bland det bästa du kan få för pengarna: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1223568/2011-12-10 EDIT: Lär köra BF3 utan lagg på low. Medium vet jag inte, men kanske.Han lär behöva kraftigare nätagg än 400w.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 11 December 2011 Rapport Dela Skrivet 11 December 2011 Han lär behöva kraftigare nätagg än 400w..Verkligen inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 11 December 2011 Rapport Dela Skrivet 11 December 2011 Försök leta upp någon gammal hårddisk någonstans så sparar du mycket pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 11 December 2011 Rapport Dela Skrivet 11 December 2011 Försök leta upp någon gammal hårddisk någonstans så sparar du mycket pengar.Precis. Kolla dock så att den har SATA och inte IDE. Har den IDE måste du se till att ditt moderkort som du ska köpa stöder IDE. Alla nya gör inte det. IDE är inte lika snabb som SATA, men med tanke på priserna är det nog värt att köra med en sån ett tag. Alternativt köp en begagnad om du vill, men det hade jag nog inte gjort själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 12 December 2011 Rapport Dela Skrivet 12 December 2011 Har till och med räknat ut att I5 2500k+8Gb ram+led fläktar+6950 2gb drar lite under 400 watt. :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CooLzlAy3r99 Skrivet 13 December 2011 Rapport Dela Skrivet 13 December 2011 Har till och med räknat ut att I5 2500k+8Gb ram+led fläktar+6950 2gb drar lite under 400 watt. :rolleyes:Jag kan garantera dig att det där drar mer än 400W. 500W hade räckt, men 400W är för lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.