JJespeRR Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Jag tänkte köpa nytt ram minne, Nu varande: 1 Sticka 667 Mhz 2 Gb Tänkte köpa en sticka till, hittade ingen information om moderkortet om hur mycket max Gb man kan ha eller Mhz. Vad rekommenderar ni för minne? Dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Det borde få plats en till likadan. Men Det lägsta DDR3 inet säljer är 1333MHz och du har 667MHz på din första sticka. Tror inte det går så bra med olika hastigheter. Och jag är inte helt säker på om de funkar. Hursomhelst så kostar 4GB av den typen endast 200kr så man kan tänka sig att lägre hastigheter är billigare men de kan vara så att de inte tillverkas längre och är därmed dyrare. Har inte jättekoll på sånt här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Om de körs i olika hastigheter så låses de snabbares hastighet till de långsammares. Därför rekommenderar jag dig att köpa 2 stycken helt nya stickor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 17 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Om de körs i olika hastigheter så låses de snabbares hastighet till de långsammares.Därför rekommenderar jag dig att köpa 2 stycken helt nya stickor.Det var de jag tänkte, men vet inte vilka hastigheter moderkortet klarar av.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Det var de jag tänkte, men vet inte vilka hastigheter moderkortet klarar av..om det är en märkes dator så kan det spöka som satan om man sätter i andra ramminnen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 17 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 om det är en märkes dator så kan det spöka som satan om man sätter i andra ramminnenWhat? :o :cry: Men vad tror ni moderkortet klarar av för hastighet? Ingen som vet? Läre ju köpa typ nu snart.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DDDD Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Det borde få plats en till likadan. Men Det lägsta DDR3 inet säljer är 1333MHz och du har 667MHz på din första sticka. Tror inte det går så bra med olika hastigheter. Och jag är inte helt säker på om de funkar. Hursomhelst så kostar 4GB av den typen endast 200kr så man kan tänka sig att lägre hastigheter är billigare men de kan vara så att de inte tillverkas längre och är därmed dyrare. Har inte jättekoll på sånt här.Han har ju 1333Mhz, 667*2=1333 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 17 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Han har ju 1333Mhz, 667*2=1333Huh :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Kolla under SPD också, står hur många platser du har och vilja som är använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DDDD Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Huh :huh: Då har du 1166MHz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 17 December 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Skulle de här bli bra? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354805 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 17 December 2011 Rapport Dela Skrivet 17 December 2011 Skulle de här bli bra? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354805Ja, om moderkortet tillåter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.