cubone Skrivet 22 December 2011 Rapport Dela Skrivet 22 December 2011 Tjo, jag skulle vlija att min groudon i mitt ruby blev shiny (har inte fångat den) och undrar om den där "glitchen" med att man sparar framför han och sen möter han och om han inte blir shiny så stänger man av och startar gameboyet igen. Mvh cubone Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 22 December 2011 Rapport Dela Skrivet 22 December 2011 Det borde väl funka. Om det är 0.1% chans att en pokemon blir shiny måste du ladda om spelet i genomsnitt 693 gånger för att lyckas. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 22 December 2011 Rapport Dela Skrivet 22 December 2011 Chansen är 1 på 8000-nånting. Have fun. :/ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 23 December 2011 Rapport Dela Skrivet 23 December 2011 1 på 8192, alltså 0.0122% chans varje gång. Men till frågan: Ja det går att soft reseta spelet och tillslut få en shiny. Tar dock lång tid och tålamod eller extrem röta! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 23 December 2011 Rapport Dela Skrivet 23 December 2011 Tar bara 5678 försök då för att det ska vara 50% chans. (13184 ggr för 80% chans och 37723 ggr för 99% chans) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ezlo Skrivet 4 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2012 Jag skulle nog försökt få tag i en Action Replay/GameShark till just GameBoy Advance, jag har själv letat runt lite smått men inte funnit någon, tyvärr. Men, du lär garanterat inte få Groudon i Shiny utan AR/GS som det kallas med förkortning. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 4 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2012 Jag skulle nog försökt få tag i en Action Replay/GameShark till just GameBoy Advance, jag har själv letat runt lite smått men inte funnit någon, tyvärr. Men, du lär garanterat inte få Groudon i Shiny utan AR/GS som det kallas med förkortning. :PKänns ju något bättre att ha åstadkommit något utan att fuska sig till det? Och varför lär han garanterat inte få en utan? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 4 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2012 Känns ju något bättre att ha åstadkommit något utan att fuska sig till det? Och varför lär han garanterat inte få en utan?För att sannolikheten är försvinnande liten. Samma resonemang varför jag inte bär cykelhjälm så fort jag går ut utifall att jag träffas av en liten meteor. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ezlo Skrivet 5 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2012 Känns ju något bättre att ha åstadkommit något utan att fuska sig till det? Och varför lär han garanterat inte få en utan?Chansen är så grymt liten så det finns knappt någon chans alls för honom att kunna få Groudon i Shiny via det där sättet. Så, då är det nog bättre att försöka få tag i en AR/GS. :P 1 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 6 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2012 Hade jag vart så enveten att jag ville ha en shiny Groudon så hade jag suttit och resettat. Fuska tänker jag inte göra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xkes0d Skrivet 28 September 2014 Rapport Dela Skrivet 28 September 2014 Det heter ju fuska.se XD lol "hahaha" 2 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 30 September 2014 Rapport Dela Skrivet 30 September 2014 Det heter ju fuska.se XD lol "hahaha"haha du har rätt ;) 2 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg