Fjeddo Skrivet 12 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2012 (redigerat) Tjenare! Sitter hemma med en skoluppgift (hemprov) där läraren har skrivit några, enligt mig, svårtolkade frågor. Jag vill alltså inte att ni ska svara på frågorna, bara berätta vad hon menar. Frågor: 1. "Vilka funktioner har en grupps språk?" 2. "Vilka kvaliteter har bra slang?" Tacksam för snabba svar då jag måste vara klar ikväll. Ångrar att jag inte gjorde detta hemprov innan jul, man fick göra det då istället om man ville... :P Redigerat 12 Januari 2012 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2012 1 är väl effekter som uppstår utifrån hur man talar. Om man säger "ey brushan va cool du e mannen" så har det en annan funktion än "Det är sannerligen fint väder denna onsdagen". 2 skulle jag tolka som slang som förmedlar mycket. "Typ" kanske inte är slang men det är ett rätt så tomt ord. "Bra" slang borde förmedla mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 12 Januari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2012 Tack så mycket för svaren, det hjälpte mycket! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.