JJespeRR Skrivet 19 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 (redigerat) Är det här varm för en I5 2500k? Det står på CpuZ och i systemegenskaper i Windows att cpun ligger på 3.6 Ghz, och i Easytune. Men inte i coretemp? Då processorn låg på max.. Tycker ni jag ska dra ner till 3.3 stock, då jag har orginal kylaren? Redigerat 19 Januari 2012 av JJespeRR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 19 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 Det där är normala temperaturer för en ocklockad med stockkylare. Jag rekommenderar hur som helst att köpa en eftermarknadskylare då både temperaturen och även ljudnivån sjunker markant. Så länge du inte överklockat den eller aktiverat turbo så körs den i 3,3GHz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 19 Januari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2012 Det där är normala temperaturer för en ocklockad med stockkylare. Jag rekommenderar hur som helst att köpa en eftermarknadskylare då både temperaturen och även ljudnivån sjunker markant. Så länge du inte överklockat den eller aktiverat turbo så körs den i 3,3GHz.Tillochmed i Bios står det 3.6/3.7 :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 20 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2012 Antar att du har igång turbo-funktonen då? Temperaturerna är väl lite höga, med inte skadliga. Det brukar vara så med stockkylaren, jag rekommenderar ändå att du köper en annan om du har råd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 20 Januari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2012 Antar att du har igång turbo-funktonen då? Temperaturerna är väl lite höga, med inte skadliga. Det brukar vara så med stockkylaren, jag rekommenderar ändå att du köper en annan om du har råd.Tips på eftermarknads kylare? :)Och är det svårt att byta? Har bytt på en äldre dator med Socket 775..Bara att skruva lös och ta bort kontakten och sen bara ta bort gamla fläkten? Och göra samma på den nya?? Sätta dit kontakt, skruva fast? Men sen ska man väl ha kylpasta osv? Isf orkar ja inte nu på ett tag iaf :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 20 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2012 om du har råd så rekomenderar jag vattenkylning :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 22 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2012 om du har råd så rekomenderar jag vattenkylning :)Vattenkylning får du inte tag på under 1000kr och är en rätt krånglig process, inget att rekomendera för nybörjaren. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 22 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2012 Angående eftermarknad kylare så tycker jag att du ska välja denna: Kyler mycket bra: http://www.inet.se/produkt/5321604/cooler-...-hyper-212-plus Tyst och kyler bra: http://www.inet.se/produkt/5321392/arctic-...zer-7-pro-rev-2 Sedan kan man ju gå upp en högre budget än 200-300 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DDDD Skrivet 22 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2012 Vattenkylning får du inte tag på under 1000kr och är en rätt krånglig process, inget att rekomendera för nybörjaren. :)1000kr? Jag skulle säga mer runt 4500, och dessutom behöver du ju också ett chasis om har platser för radiatorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 23 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2012 1000kr? Jag skulle säga mer runt 4500, och dessutom behöver du ju också ett chasis om har platser för radiatorer.http://www.coolingstuff.se/p/513/ek-kit-h3...preme-lt-240-cu 1000kr kanske var lite lite, 4500 om du ska kyla hela systemet med flera grafikkort etc. Ska du bara kyla cpu räcker 1.5k. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 23 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2012 Riktigt bra kyylare i olika prisklasser: 200kr (luft) 350-400kr (sluten vattenkylning) 450-500kr (luft) 550-600kr (sluten vattenkylning) 700-750kr (luft) 850-900kr Massa bra och prisvärda CPU-kylare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DDDD Skrivet 23 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2012 http://www.inet.se/produkt/5321472/noctua-nh-d14 är den enda kylaren förutom äkta vattenkylning jag skulle använda av dagens alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.