Petricsh Skrivet 21 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2012 lånar denna tråd nu för har några fråor om ssd hårddiskar: vilken är den bästa ssd disken? behöver runt 150 gb.(tror jag) funkar de till stationära datorer, på inet finns det ju 2 alternativ, 2.5" eller 3.5" och det står att 3.5 är till stationära, men det finns inga ssd diskar under 3.5"... och är det värt att köpa?SSD 2.5 passar både till stationära och laptops Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 21 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2012 lånar denna tråd nu för har några fråor om ssd hårddiskar: vilken är den bästa ssd disken? behöver runt 150 gb.(tror jag) funkar de till stationära datorer, på inet finns det ju 2 alternativ, 2.5" eller 3.5" och det står att 3.5 är till stationära, men det finns inga ssd diskar under 3.5"... och är det värt att köpa?en Curial M4 eller en Intel 320 är nog bäst det går att stoppa i en 2.5" HDD i en stationär och (koppla) in en 3.5 HDD i en bärbar utan större problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Petricsh Skrivet 21 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2012 Min lekkamrat har en OCZ Aglity 3 och den funkar bra B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 22 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2012 ok, tack för svaren, ska bygga datorn i sommar när jag har mera pengar så får se vad jag väljer då, och får hoppas ssd priset har sjunkit Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 25 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2012 ok, tack för svaren, ska bygga datorn i sommar när jag har mera pengar så får se vad jag väljer då, och får hoppas ssd priset har sjunkitjag skulle säga en sån här: http://www.inet.se/produkt/4303994/samsung...s-128gb-desktophar själv en sån fast 64GB och den är otroligt snabb, windows bootar och är redo att användas på typ 10 sekundersen när du är inne på inet, tryck Datorkomponenter -> Hårddiskar -> Interna (SATA/IDE) -> SSD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 25 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2012 (redigerat) jag skulle säga en sån här: http://www.inet.se/produkt/4303994/samsung...s-128gb-desktophar själv en sån fast 64GB och den är otroligt snabb, windows bootar och är redo att användas på typ 10 sekundersen när du är inne på inet, tryck Datorkomponenter -> Hårddiskar -> Interna (SATA/IDE) -> SSDHur snabbt windows bootar är rätt ointressant imo, jag sätter på datorn när jag behöver den och stänger av den när jag går och lägger mig. Hur snabbt stora kartor i spel laddar, stora program startar etc är mer intressant. Du lär inte märka någon direkt skillnad på en Intel 320 och en Force GT etc vid "normal" användning. Redigerat 25 Januari 2012 av xXHomerXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2012 har själv en sån fast 64GB och den är otroligt snabb, windows bootar och är redo att användas på typ 10 sekunderDet gör Linux utan SSD ^_^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.