Hoppa till innehåll

Nvidia Vs. Ati


WASD
 Dela

Nvidia vs. ATI  

21 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

AMD, helt utan anledning sådär.

 

Är väl för jag alltid kört AMD (eller ATi som det hette förut) och har hört så mycket dåligt om nVidia (att dom skulle vara så mycket varmare etc)

Det beror snarare på tillverkaren av kortet hur varmt det blir. Kylning och sånt, hur bra fläktar de lägger på. Jag tror intejag hört någon temperaturrelaterad kritik till varken eller.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nvidia gör inte perfeka drivrutiner heller.

Jag vet. Jag har förstått att jag uppfattats som nvidia fanboy men efter att ha tänkt efter så gillar jag ingen av dem särskilt mycket. Bara att nvidia gör bättre drivers än amd. Sen finns det opensource-drivers att använda som jag hört funkar allmänt bättre fast har sämre prestanda.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tidigare har jag alltid kört AMD/före detta ATi. Valde dock i höstas att gå över till Nvidia och kunde inte ha blivid nöjdare, så jag ger min röst till Nvidia.

 

OnT: Köpte ett 6870 då det 600kr billigare än 560ti och med överklockning presterar de likvärdigt. Har aldrig strulat för mig. :)

Det stämmer att 6870 är ett riktigt bra kort och att Nvidia tyvärr saknar ett prisvärt kort i den prisklassen. Det stämmer att det blir ungefär likvärdigt med ett ocklockat 560Ti, men man måste tänka på att de flesta 560Ti-korten också klockar riktigt bra. Sen är det upp till var och en om vilket kort man vill skaffa, vilken budget man har etc. Båda är riktigt bra kort för pengen. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...