Muggebigge Skrivet 26 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2012 Alla rutor (så sa mormor när jag var liten) men det är svårt att borsta längst ut med tandställning D: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svampen2 Skrivet 26 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2012 (redigerat) Mina tänder är fett OP. Har aldrig haft ett hål och det enda som verkar kunna hända mina tänder är att dom blir liiite gula. En gång hände det att jag inte borstat tänderna på 5 dagar xD Om jag äter nå godis eller nåt och man känner det lite på tänderna som man brukar göra, så brukar det bara ta en halvtimme typ tills det försvinner. Väldigt renande saliv eller något? xD Anledningen till att jag borstar tänderna är nog för utifall andedräkten skulle vara dålig :D Redigerat 26 Januari 2012 av Svampen2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SvenskaSpel Skrivet 26 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2012 Självklart! Men mina tänder faller i sönder snart :( , jag äter sällan godis men när jag gör så köper jag oftast 2 - 4 kg lösgodis. (jag äter upp allt under 1 - 2 dagar) Enda dåliga grejen med att äta så här är (förutom tänderna) att vissa sido-effekter kan förekomma T ex. Kräkning, men efter 30 min äcklig eftersmak så fortsätter man snabbt där man sluta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 26 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2012 Ja jag borstar insidan, kan lika gärna skita i att borsta tänderna om ändå inte borstar "baksidorna". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
insanity Skrivet 26 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2012 Har gjort det de senaste 4-5 åren. Men gjorde aldrig det när jag var liten. Det var inte heller någon som berättade om det för mig :| Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 26 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2012 Borstar överallt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 26 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2012 Mina tänder är fett OP. Har aldrig haft ett hål och det enda som verkar kunna hända mina tänder är att dom blir liiite gula. En gång hände det att jag inte borstat tänderna på 5 dagar xD Om jag äter nå godis eller nåt och man känner det lite på tänderna som man brukar göra, så brukar det bara ta en halvtimme typ tills det försvinner. Väldigt renande saliv eller något? xD Anledningen till att jag borstar tänderna är nog för utifall andedräkten skulle vara dålig :DPrecis samma för mig. Känt tandvärk någon gång, men efter jag borstade tänderna så försvann det. :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 26 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2012 Ja, när jag väl borstar gör jag det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 26 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2012 Enligt tandläkaren har min emalj försämrats på grund av bristande borstning på tändernas insida, så med den erfarenheten skulle jag rekommendera att man tar hand om hela munhålan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 26 Januari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2012 Enligt tandläkaren har min emalj försämrats på grund av bristande borstning på tändernas insida, så med den erfarenheten skulle jag rekommendera att man tar hand om hela munhålan.Det är jäkla knepigt att jag aldrig fått tillsägelse för det. :/De har alltid sagt du borstar tänderna bra men använd tantråd. (Och nu efter en jäkla massa år gör jag det!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apakalsong Skrivet 27 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2012 Morsan är tandläkare så ja, hon lärde mig det tidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mackie172 Skrivet 27 Januari 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2012 Borstar överalltÖverallt? jag vill veta mer. WTF tråd? för mig har det alltid varit insidan, för det är väl också tänder vah? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.