Hoppa till innehåll

Min Profil Eradikerad


Raptio
 Dela

Rekommendera inlägg

För att man vet att någon förr eller senare kommer anmäla det, bilden kommer tas bort och då kan man starta en tråd där man klagar över hur hemskt och förfärligt allt är och vilket hiskeligt förtryck vi lever under när man inte ens får ha en bild på Hitler, och man kan starta en intensiv diskussion om kontroversiella ämnen. Såklart ;)

Hade det varit mitt intresse hade jag startat en diskussion för länge sedan när bilden faktiskt togs bort. Jag har fått ett någorlunda bra svar av admin och är nöjd, tyvärr är vissa så känsliga bara för att det handlar om Hitler att de bara känner att de måste föra en diskussion - och jag vill vara en god och resonabel medmänniska som svarar på allas påståenden och frågor. Tråden skulle kunna låsas när som helst, efter två inlägg bara, vilket jag inser - så anklaga mig inte för att trolla.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Hade du varit jude och haft farföräldrar som dog under Hitlers styre skulle du nog ta illa upp. Smaken är ju som baken, vissa blir mer offended än andra.

Jag blir offended av vissa saker jag med men jag har förståelse och accepterar folk som "offendar" mig i samband med att jag själv "offendar" andra folkgrupper ibland.

 

Nämn en anledning VARFÖR man skulle vilja ha en bild på Hitler till att börja med?
Det behöver jag inte. Det är inte jag som har lagt in bilden och även om det skulle vart det skulle jag inte behövt svara. Jag försvarar inte att man ska få ha hitler på bild i sin presentation utan att man ska få ha bilder överhuvudtaget. Som sagt tidigare går gore-bilder över vad jag accepterar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Raptio: Då undrar jag i mitt stilla sinne varför du inte skickade ett PM till Admin eller moderatorn som tog bort bilden? Det hade såklart varit det överlägset mest resonabla, och även det som är mest i linje med fuskas regler, där man i första hand skall kontakta moderatorn i fråga, och i andra hand Admin om man känner sig orättvist behandlad. Vilken typ av diskussion den här tråden skulle leda till är ju fruktansvärt uppenbart. :)

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket kan man tycka om Hitler, men att påstå att han var ett pucko är idiotiskt. Ingen annan man har tidigare rest ett så mäktigt rike ur ruiner på så kort tid och lyckats utfärda så mycket för sitt folk, det är inte något ett pucko klarar av att göra. Hitler hade högre intelligens än någon här.

Ha ha, ditt lilla äckel.

Frågan är ju vad man gör med sin intelligens och vad man använder den till. Eftersom Hitler gjorde som han gjorde drar jag slutsaten att han inte var frisk i huvudet..

 

Moderatorrrrrrr

lås the tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då undrar jag i mitt stilla sinne varför du inte skickade ett PM till Admin eller moderatorn som tog bort bilden? Det hade såklart varit det överlägset mest resonabla, och även det som är mest i linje med fuskas regler, där man i första hand skall kontakta moderatorn i fråga, och i andra hand Admin om man känner sig orättvist behandlad. :)

För att jag misstänkte att det var Draghon och inte orkade att bli runtskickad mellan olika instanser, som man blir på fuska. Vidare hade det inte varit fel att få reda på vem som anmälde då den kanske klev fram och förklarade sin syn på det hela - vilket också hände och det ser jag som positivt.

 

Vidare undrar jag varför du inte kan citera och varför du stödjer vår landsförrädare till statsminister.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trevligt med lite dramatik tycker jag. Bra för fuskas aktivitet om något.

Det är inte aktivitet, vilken som helst som är syftet. Det är naturligtvis mycket viktigare att det är bra och meningsfull aktivitet.

 

Jag säger inte att jag uppskattar lite dramatik. Det ger lite underhållning såhär på torsdagskvällen, även om jag oftast tycker det är roligare när det inte är så...uppenbart? :P Hitler liksom.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ha ha, ditt lilla äckel.

Frågan är ju vad man gör med sin intelligens och vad man använder den till. Eftersom Hitler gjorde som han gjorde drar jag slutsaten att han inte var frisk i huvudet..

Var Stalin, Churchill eller Roosevelt friska i huvudet då? Var Per Albin Hansson frisk i huvudet? Hitler hade troligen messiaskomplex eller liknande vilket bidrog till att han lyckades, försök sätta dig in i hans situation innan du dömer honom så hårt. Det var aldrig Hitlers mål från början att det skulle gå som det gick.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ha ha, ditt lilla äckel.

Frågan är ju vad man gör med sin intelligens och vad man använder den till. Eftersom Hitler gjorde som han gjorde drar jag slutsaten att han inte var frisk i huvudet..

Det inte var hitler gjort som fått dagens folk att tycka som de gör om honom. Vikingarna var exempelvis en mycket brutal folkgrupp men om jag skulle ha en bild på en viking skulle ingen reagera. Som sagt så ser jag inget problem i att ha en bild på en person i sin presentation.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trevligt med lite dramatik tycker jag. Bra för fuskas aktivitet om något.

Ja, så låt oss använda oss av säkerhetshål eller något annat konstigt för att skapa dramatik här på sidan. Det är ju bara bra för fuskas aktivitet. Vem bryr sig om admin höll på att arbeta med uppdateringarna? Det är roligare med dramatik. :P

 

Okej. Nu kommer fuskas antal besökare dubblas tack vare att en unge hade en bild på Hitler där hans ögon var väldigt blåa samt talet 88. Ingen förstår vad man försöker säga med det va? :P Hehe okej.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

inte är så uppenbart. :P

Du har bara fördomar gentemot mig pågrund av vår tidigare historia. :wub:

 

edit: nämen - jag verkar fått fuska mer aktivt än fuskas två mest aktiva medlemmar - dave och wasd - endast pågrund av min frågeställning.. så trevligt jag kanske borde starta fler trådar

Redigerat av Raptio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...