Hoppa till innehåll

Var Sätta Ny Fläkt I Datorn?

WASD

Rekommendera inlägg

Jag har lagt beslag på en fläkt. Mätte den till 12cm från ena sidan till den andra. Den passar i de största skruvhålen längst bak i mitt chassi så jag antar att den är bra att sätta där. Men det finns lufthål framtill också. Jag vet framför allt inte åt vilket håll den ska blåsa.

Bild i datorn: http://i.imgur.com/cxSXw.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst KawaiiNek0

Skulle sätta den som utblås i bak för att få ut varmluft från CPUn.

Fläktar blåser förövrigt mot "ramen"

Gjorde en lite kass bild ifall du inte förstod:

post-98047-1329001861_thumb.jpg

OffTopic:

Hittade ett sånt där chassi i soprummet för ett tag sen, dock utan frontpanel och med HDD buren intryckt.

EDIT: Helst ska du ha som Banish säger, men ifall du bara har en så gör som jag skrivit :P

Redigerat av KawaiiNek0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nere i fronten får det inte plats. Startknappen och hårddiskarna sitter där. I mitten på fronten finns det som sagt lufthål men jag har inte kollat om det går att sätta där. Men då jag bara har 1 fläkt så antar jag att jag sätter den där bak och blåser ut? Såsom jag trodde från början, ville vara säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du behöver inte oroa dig för att ha ett insug i datorn, luft hittar in i datorn iallafall, det viktigaste är att du har ett utblås så att den varma luften i datorn hittar ut. sen är det inte en dum idé att ha ett insug då det hjälper luften att komma in i datorn. men som sagt, utblås först och främst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag satt i den men den låter alldeles för mycket. Hela datorn känns i alla fall kallare men den har inte varit på så länge. Går den att sakta ner fläkten på något sätt? Den ansluts via en vanlig molex-kontakt. Antar att jag får köpa en fläktkontroller.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag satt i den men den låter alldeles för mycket. Hela datorn känns i alla fall kallare men den har inte varit på så länge. Går den att sakta ner fläkten på något sätt? Den ansluts via en vanlig molex-kontakt. Antar att jag får köpa en fläktkontroller.

Koppla in den på Moderkortet och testa styra den genom bios istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...