WASD Skrivet 11 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2012 Jag har lagt beslag på en fläkt. Mätte den till 12cm från ena sidan till den andra. Den passar i de största skruvhålen längst bak i mitt chassi så jag antar att den är bra att sätta där. Men det finns lufthål framtill också. Jag vet framför allt inte åt vilket håll den ska blåsa. Bild i datorn: http://i.imgur.com/cxSXw.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNek0 Skrivet 11 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2012 (redigerat) Skulle sätta den som utblås i bak för att få ut varmluft från CPUn. Fläktar blåser förövrigt mot "ramen" Gjorde en lite kass bild ifall du inte förstod: OffTopic: Hittade ett sånt där chassi i soprummet för ett tag sen, dock utan frontpanel och med HDD buren intryckt. EDIT: Helst ska du ha som Banish säger, men ifall du bara har en så gör som jag skrivit :P Redigerat 11 Februari 2012 av KawaiiNek0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 11 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2012 Du ska ju ha fläkt som blåser in luft nere i fronten, och fläkt som blåser ut luft där uppe bak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2012 Nere i fronten får det inte plats. Startknappen och hårddiskarna sitter där. I mitten på fronten finns det som sagt lufthål men jag har inte kollat om det går att sätta där. Men då jag bara har 1 fläkt så antar jag att jag sätter den där bak och blåser ut? Såsom jag trodde från början, ville vara säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 12 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 (redigerat) EDIT; såg inte förra posten... Redigerat 12 Februari 2012 av burnedBanana Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 12 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 du behöver inte oroa dig för att ha ett insug i datorn, luft hittar in i datorn iallafall, det viktigaste är att du har ett utblås så att den varma luften i datorn hittar ut. sen är det inte en dum idé att ha ett insug då det hjälper luften att komma in i datorn. men som sagt, utblås först och främst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 Då åker den nog in där imorgon! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 (redigerat) Nu har jag satt i den men den låter alldeles för mycket. Hela datorn känns i alla fall kallare men den har inte varit på så länge. Går den att sakta ner fläkten på något sätt? Den ansluts via en vanlig molex-kontakt. Antar att jag får köpa en fläktkontroller. Redigerat 12 Februari 2012 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 12 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 Nu har jag satt i den men den låter alldeles för mycket. Hela datorn känns i alla fall kallare men den har inte varit på så länge. Går den att sakta ner fläkten på något sätt? Den ansluts via en vanlig molex-kontakt. Antar att jag får köpa en fläktkontroller.Koppla in den på Moderkortet och testa styra den genom bios istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 Den har bara molex-sladd som såhär: http://img509.imageshack.us/img509/3236/fanconnector.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 12 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 Den har bara molex-sladd som såhär: http://img509.imageshack.us/img509/3236/fanconnector.jpgDå blir det svårt att koppla in den på moderkortet. :D Fläktkontroll eller motstånd får du använda isåfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2012 Mmm jag kom fram till det. Billigare att köpa en tystare fläkt istället. Men datorn har funkar bra i 3 år utan några chassifläktar och nu är den jättekall när man känner på den :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.