Hoppa till innehåll

Ny Dator


Draghguggwhor
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag skulle nog tagit http://www.inet.se/produkt/6900306/fractal...n-tesla-650w-80 annars ser kundvagnen bra ut. Köpte nyss 550W modellen av den och den funkar bra hittills. Du kanske också bara behöver 550W då det står att 500 är rekommenderat för grafikkortet.

Köpte ett Fractal Design Integra 500w och de funkar hur bra som helst med 6950 2 Gb, och om jag använder Crossfire så kommer datorn att dra 506 watt, så om man har tur kan 500 watt till och med dra två grafikkort. Så 650watt och uppåt är helt onödigt för 560ti eller något liknande.

Och själv hade jag nog försökt att få in ett bättre grafikkort..

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte ett Fractal Design Integra 500w och de funkar hur bra som helst med 6950 2 Gb, och om jag använder Crossfire så kommer datorn att dra 506 watt, så om man har tur kan 500 watt till och med dra två grafikkort. Så 650watt och uppåt är helt onödigt för 560ti eller något liknande.

Och själv hade jag nog försökt att få in ett bättre grafikkort..

Han har 570 nu.

 

Bytte ut grafikkortet till ett likadant som jag har och bytte till PSU:n som WASD länkade.

 

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1483534/2012-02-12 Något mer som ska ändras?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då de på Sweclockers körde en setup med ett 580 på 500W och det funkade hyfsat så bör han ju lätt klara sig med iaf 550W.

 

Här kan ni se att Sweclockers testdator (utan skärm) med ett 570 drog 372W vid full belastning: http://www.sweclockers.com/recension/15001...ion/19#pagehead

Då förstår jag inte varför (inets) rekommendationer är så höga. En bit över ska man förstås ligga men detta är ganska stora marginaler. Kanske behövs för att det ska bli stabilt, jag vet inte. Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då förstår jag inte varför (inets) rekommendationer är så höga. En bit över ska man förstås ligga men detta är ganska stora marginaler. Kanske behövs för att det ska bli stabilt, jag vet inte.

Försäljningstrick? Alla är ju inte entusiaster. Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

själv skulle jag skippa ssd disken och köpa 600w nätagg i stället, och spendera de pengarna som lämnar på bättre kylning :)

 

_____________________________

 

tänkte köpa detta upgradering

 

har en intel i3 processor, asus p7h55 moderkort och en 800gb hårddisk i min nuvarande dator, tänkte använda det med de nya delarna

 

kanske även senare ett till grafikkort och köra sli.. därför 650w

Redigerat av burnedBanana
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...