Hoppa till innehåll

Pwo


DjLudde
 Dela

Rekommendera inlägg

Pokémon World Online


Jag vet att Pokémon forumet är ganska så dött nu, men jag undrar om någon här spelar PWO?
Anledningen till att jag skapar den här tråden är dels för att jag vill ha folk att spela med och för att se om det finns någon kvar som är aktiv i Pokémon forumet.


PWO är som ett vanligt Pokémon spel, förutom att det är sjukt laggigt ibland, det innehåller en massa buggar och det är 100% online. Eftersom att PWO har blivit "överpopulärt" men det är väldigt få som spelar på grund av lagget och buggarna så kan det vara ganska svårt att komma in på servern som endast rymmer 500 platser, därför kan man inte bara registrera sig hur som helst utan endast på "registreringsdatumen" som står längre ner.
Skriv järna i tråden vad du tycker om spelet, om du vill att jag ska ta med något i första inlägget eller bara vad du heter. Glöm inte att adda mig (mitt namn finns i namnlistan som ligger längst ner), hemsidan hittar ni också en bit ner i tråden. ;)
Här kommer någon form av sammanfattning:


PWO inehåller:
* Regionerna Kantho och Johto.
* Pokémon från första, andra, tredje och några från fjärde generationen.
* Alla 8 gym från båda regioner.
* Byten och strider med andra spelare.
* Väder, dag och natt.
* En hyfsat stor och rätt trevlig community.
* Pokédollar och auktioner på bland annat Pokémon.
* Uppdrag från "NPC's".
* Ett eget forum där det läggs upp events och info om uppdateringar.
* Pokédex, affärer, cyklar, fiske och mycket mycket mer som du får se om du provar spelet. ;)


6 + och 6 -


Plus +
* Allt du kan göra online men det är för mycket att skriva.
* Det uppdateras ofta.
* Din första Pokémon du har på dig går bakom dig.
* Väldigt roligt spel som kan vara ganska beroende framkallande (är osäker på om det är ett +).
* Går otroligt snabbt att levla när man strider mot höglevlade.
* Bra gjort jämfört med andra Pokémon online spel.


Minus -
* Sjukt mycket buggar som är för många för att skriva.
* Attacker fungerar inte som de ska.
* Svårt att komma in ibland.
* Lagg.
* Det går otroligt segt att levla mot vilda låglevlade Pokémon i början.
* Flertal saker som måste fixas men som sagt så uppdateras det ofta.


Närmaste registreringsdatum och tid:
* Okänt


Hemsidan här!
Och en Wiki här!


Screenshots:
Jag och Ghastly chillar på en brygga.
Geodude VS Wooper.


Namnlista på folks "PWO-namn" (bara jag hittills):
* DjLudde = DjLudde Redigerat av DjLudde
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar inte så lockande med alla buggar du nämner, faktiskt. Men jag tycker också det är synd att pokémonforumet här på fuska har bli't så inaktivt. :/

Det står på hemsidan att registreringslänkar kommer kunna hittas på twitter, skulle du kunna länka dem här då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett screenshot saknas i ditt inlägg.

Screenshot kommer när som helst ;)

 

Det verkar inte så lockande med alla buggar du nämner, faktiskt. Men jag tycker också det är synd att pokémonforumet här på fuska har bli't så inaktivt. :/

Det står på hemsidan att registreringslänkar kommer kunna hittas på twitter, skulle du kunna länka dem här då?

Nu när jag tänker efter lite så är de flesta buggar inte buggar utan bara lagg, men jovisst de buggar (och lagg) som finns är väldigt iriterande, men enligt mig är det inget som gör spelet "ospelbart".

 

Och jag tror att om du bara klickar på rutan till vänster där regestreringsdatumen står så tror jag att länken/länkarna kommer finnas där men jag ska försöka posta dem i tråden när dem kommer upp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...