skatan222 Skrivet 29 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2012 Jag har alltid gjort såhär för att hitta diamant, jag gräver mig ner till lager 8 och gör en 3*3 tunnel, mitt snitt per dag med den metoden är 10-20 st per dag på min server. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 29 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2012 Av lifelovers länk torde ju nivå 9 vara optimalt för just diamond. Då slipper du en del redstone som är vanligast på nivå 8 och du får nivå 9, 10, 11 och 12 synliga som är de bästa nivåerna för diamond. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 29 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2012 Av lifelovers länk torde ju nivå 9 vara optimalt för just diamond. Då slipper du en del redstone som är vanligast på nivå 8 och du får nivå 9, 10, 11 och 12 synliga som är de bästa nivåerna för diamond.Tänk om dom som skrev i wikin kom fram till samma sak, alltså att 10 är bästa på grund av den anledningen du skrev och diamant kanske är vanligast vid nivå 11? Bästa (men minst effektiva) sättet att hitta diamant är ju egentligen att utforska grottor, då är man garanterad att hitta diamant. (Om det leder så pass långt ner) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
preyas330 Skrivet 29 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2012 Det lättaste sättet att få diamanter är i abandon mineshaft. Där finns det lådor med dom. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
joakim10 Skrivet 29 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2012 När jag trycker på F3 så kommer det upp nån sak där det står massa saker, Var ser man vilken nivå man är på? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 29 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2012 z-värdet säger vilken höjd du är på. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
joakim10 Skrivet 29 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2012 z-värdet säger vilken höjd du är på.men det ändras bara när jag går åt olika håll inte när jag gräver neråt elr går uppåt? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 29 Februari 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2012 just det det är y-värdet som visar höjd. Förlåt jag sitter här och räknar ytintegraler i rummet som matteplugg och där är z höjden. :D Men i minecraft är det y som är höjden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
joakim10 Skrivet 29 Februari 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Februari 2012 just det det är y-värdet som visar höjd. Förlåt jag sitter här och räknar ytintegraler i rummet som matteplugg och där är z höjden. :D Men i minecraft är det y som är höjden.ok tack :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg