Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Jag har alltid gjort såhär för att hitta diamant, jag gräver mig ner till lager 8 och gör en 3*3 tunnel, mitt snitt per dag med den metoden är 10-20 st per dag på min server.

Skrivet

Av lifelovers länk torde ju nivå 9 vara optimalt för just diamond. Då slipper du en del redstone som är vanligast på nivå 8 och du får nivå 9, 10, 11 och 12 synliga som är de bästa nivåerna för diamond.

Skrivet

Av lifelovers länk torde ju nivå 9 vara optimalt för just diamond. Då slipper du en del redstone som är vanligast på nivå 8 och du får nivå 9, 10, 11 och 12 synliga som är de bästa nivåerna för diamond.

Tänk om dom som skrev i wikin kom fram till samma sak, alltså att 10 är bästa på grund av den anledningen du skrev och diamant kanske är vanligast vid nivå 11?

Bästa (men minst effektiva) sättet att hitta diamant är ju egentligen att utforska grottor, då är man garanterad att hitta diamant. (Om det leder så pass långt ner)

Skrivet

just det det är y-värdet som visar höjd. Förlåt jag sitter här och räknar ytintegraler i rummet som matteplugg och där är z höjden. :D

Men i minecraft är det y som är höjden.

Skrivet

just det det är y-värdet som visar höjd. Förlåt jag sitter här och räknar ytintegraler i rummet som matteplugg och där är z höjden. :D

Men i minecraft är det y som är höjden.

ok tack :D
  • Skapa ny...