Hoppa till innehåll

Kunde Inte Komma In På Forumet På 1 Och En Halv Dag


Rekommendera inlägg

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tycker det är rätt så tydligt att här nästan är negativt för alla. De som blockar reklam kommer ta sig förbi det och de med firefox kommer tvingas sluta använda sidan. Jag lyckas inte se något positivt i det. Precis som alla DRM-skydd mot piratkopiering som bara orsakar en massa problem för ärliga köpare medans pirater fortsätter ladda ner som vanligt utan problem.

 

Men jag antar att det blir som med alla andra trådar som kommit och gått under åren där medlemmarna ger konstruktiv kritik till admin som ignoreras. Och vi ser hur aktiviteten långsamt går ner. Jag själv har funderat på att lämna sidan just på grund av sådana själv eller i alla fall bli mindre aktiv och jag skulle kunna dra med mig flera så att den lilla aktiviteten som finns här blir ännu värre. Så det är dags att du börjar lyssna på dina medlemmar vilket i längden kommer leda till högre reklaminkomster vilket verkar vara din enda prioritet.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det är dags att du börjar lyssna på dina medlemmar vilket i längden kommer leda till högre reklaminkomster vilket verkar vara din enda prioritet.

Kan ju ni börja med att sluta blockera den där förbannade jävla reklamen. Men det lär ju inte hända eller hur!??111 ^^

 

Sidan kommer inte att förbättras, det är ett sjunkande skepp som flyter lite fjantigt kvar. Det spelar ingen roll över vad ni säger, ger förslag osv. DET KOMMER INTE ATT SKE NÅGON FÖRÄNDING. Satan, säg inte att du är så jävla trångsynt?

 

 

 

Sidan är i behov av en.. eller snarare en massa uppdateringar. Admin säger gång på gång att det kommer nästa månad osv, sen går det ett halvår utan att det händer något. Det har vart så i något år nu. Admin säger att det arbetas i mån av tid. Ja, men det tar dryga veckan, inte ett år. Det räcker med en timma om dagen admin, både du och jag vet att du är inte så jävla upptagen.

Det finns inga nya uppdateringar påbörjade utan du försvarar dig bara med, "dem kommer". Säg som det är istället.

 

Fuska.se är utdaterad sedan länge. Det finns en massa olika spelforum som är up-to-date och erbjuder något som skapar intresse, det gör inte fuska. Finns ärligt talat ingen anledning till att vara på fuska, allt är ju bara åt helvete. Enda anledningen till att man är här är för att se hur detta fiasko slutar. Stäng bara ner sida admin, du bryr dig inte om den, du bryr dig inte om medlemmarna, du får sidan att framstå som en belastning, så varför har du kvar den? Tänk vad skönt det skulle bli om du stängde fuska. Du skulle slippa att ta på dig "masken" och besöka forumet, du slipper tänka på vad du ska hitta på för något nytt till sidan, med tanke på att du inte bryr dig längre, du slipper alla rötägg på fuska, du behöver inte oroa dig över ekonomi osv.

 

 

Snälla, stäng bara ner sidan, detta är ju fan bara pinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det folk alltid tycks ha svårt att förstå är att när tjänster inte kostar (och inte är public service), så är man själv produkten. I fuska.se:s fall är vi användare och besökare produkterna och annonsörer kunderna, likt på de allra flesta hemsidor. Det är sanslöst naivt och respektlöst att blockera reklam å ena sidan, och sedan gnälla och klaga på att sidan inte utvecklas tillräckligt mycket. Om ni vill att fuska.se ska finnas kvar och vidareutvecklas i framtiden är det ju en självklarhet att inte blockera reklamen på sidan, för det är inte public service. Om det nu är så att forumet är olönsamt och att användarbasen bara är bortskämd och gnällig så kan jag definitivt se en framtid där fuska.se drivs vidare som sida, men med forumet nedlagt. Varför fortsätta med en olönsam och till synes impopulär produkt?

 

Sen att Adblock-detektionssystemet verkar snedtända och påverka ärliga medlemmar negativt är ju naturligtvis ett problem som bör åtgärdas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köper helt att fuska.se behöver reklam för att gå runt.

 

Dock köper jag inte att reklamen gör så att man inte kommer in på forumet. Jag kommer via firefox inte in oavsett vilka tillägg jag har eller inte har. Om jag har noscript och/eller adblock för att blockera reklamen så kommer tidigare nämnda meddelande upp och ber mig stänga av dom. Om jag stänger av ex. adblock så kommer jag istället inte åt sidan, utan allt blir bara vitt och det står "väntar på pagead2.googlesyndication.com", till exempel. Ibland står det andra saker men jag misstänker att det också är reklam.

 

Fine att fuska har reklam, men nu kommer jag inte åt forumet även om jag inte blockerar reklam eller kör några tillägg som kan tänkas blanda sig i. Huvudsidan fungerar, men inte forumet, min profil eller något annat. I Chrome verkar det dock fungera bra...

 

Edit: Av intresse, ungefär hur mycket kostar det att driva fuska.se per år?

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OBS! I FF så krävs det att man stänger av t.ex. AdBlock helt och hållet. Detta då vårt script testar så även våra annonsservrar fungerar, så ett undantag för enbart Fuska.se räcker inte i det fallet.

Så borde det ju inte vara, eller?

Om jag använder AdBlock på alla sidor jag besöker förutom fuska.se, så tycker jag inte att jag ska behöva stänga av hela mitt plugin bara för att kunna besöka forumdelen här på sidan.

 

De flesta vill ju kunna surfa vidare utan att behöva gå in och ändra inställningar för varje sida de besöker.

 

Och eftersom man oftast vill göra det så lätt för sig som möjligt, Så kommer användarna lösa problemet själva om inget görs åt saken. Troligen involverar det att bara ta bort meddelandet som flyger upp när man blockerat reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan ju ni börja med att sluta blockera den där förbannade jävla reklamen.

Det är ju dock så att många som har stängt av adblock inte kommer in ändå, exempelvis Guggo. Det verkar gälla en stor del av firefox-användare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer inte in ens om adblock är avinstallerat, förintat och helt bortblåst från datorn.

Isf har väl jag lite tur i oturen, för jag behöver "BARA" inaktivera hela adblocker, men det är inte särskilt skoj att behöva stänga av den bara för att komma in på ett forum. -.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...