WishCookie Skrivet 7 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2012 (redigerat) Hej. Idag fick jag en ny dator och när jag ska logga in på minecraft startar den om min dator efter kanske 1-2 minuter när jag är inne i spelet. Jag har uppdaterat drivrutinerna och java. Jag har även installerat minecraft på nytt flera gånger. Skulle någon kunna hjälpa mig om någon vet hur man skulle kunna fixa detta problem? Lite annan information: Jag har köpt minecraft. Inga mods installerade. Datorn blir inte överhettad. System: Tillverkare: Hewlett-Packard COmpany Modell: h8-1132sc Ram: 8 GB Processor: intel® Core™ i7-2600 CPU @ 3,40HZ 3,60 GHz Systemtyp: 64-bitars OS Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti Redigerat 8 Mars 2012 av WishCookie Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 7 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2012 Är det Bluescreen? :wub: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2012 Skulle kunna vara överhettning? Kan du posta datorns specifikationer? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 7 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2012 (redigerat) Windows? Finns en lika dan tråd. Min kusin hade samma problem! Men vet inte vad han gjorde åt det. Köpt MineCraft? Redigerat 7 Mars 2012 av Nimrood Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 7 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2012 (redigerat) Aktivera dataexekveringsskydd för alla program och kolla i systemloggarna vid tidpunkten som datorn börjar stänga ner sig. Är det Bluescreen? :wub:Troligen inte då det inte är att starta om datorn, utan det är när Windows dumpar kärnan. Redigerat 7 Mars 2012 av Vitdom Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 8 Mars 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2012 Detta är mitt System: Tillverkare: Hewlett-Packard COmpany Modell: h8-1132sc Ram: 8 GB Processor: intel® Core i7-2600 CPU @ 3,40HZ 3,60 GHz Systemtyp: 64-bitars OS Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 8 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2012 Detta är mitt System: Tillverkare: Hewlett-Packard COmpanyModell: h8-1132scRam: 8 GBProcessor: intel® Core i7-2600 CPU @ 3,40HZ 3,60 GHzSystemtyp: 64-bitars OSGrafikkort? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 8 Mars 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2012 Grafikkort?Mitt grafikkort är NVIDIA GeForce GTX 550 Ti Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 8 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2012 Pröva fixa lite med drivrutiner så försvinner det nog. Men som sagt, Det är ju Nvidia ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 9 Mars 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2012 Pröva fixa lite med drivrutiner så försvinner det nog.Men som sagt, Det är ju Nvidia ;)Vad tror du det är jag försöker göra då? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 11 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2012 Pröva ett Amd kort istället? :rolleyes: B) :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2012 Pröva ett Amd kort istället? :rolleyes: B) :)Vad snackar du om? Nvidia är det bästa som finns när det kommer till grafikkort. I alla fall för vanliga dödliga som oss, kan säkert finnas något märke som är bättre om man är Nasa eller bill gates. OnT: Om du orkar hade det ju varit intressant att se om problemet kvarstår om du byter operativsystem (gissar att du har win) till linux. Win har en massa konstiga saker för sig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg