Rhino Skrivet 12 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2012 Det är den ändå inte. De har ju redovisat sin budget. Vad är det som är "scam" menar du?Alltså att dem kanske ta drygt 75% av intäkterna från donationerna. Fick läsa på många hemsidor där de stog att det var en scam och annat skit. Nu menar ja inte att ja förlitar mig på alla webbsidor men ni hänger nog med på det ja vill få fram?;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 12 Mars 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2012 Alltså att dem kanske ta drygt 75% av intäkterna från donationerna. Fick läsa på många hemsidor där de stog att det var en scam och annat skit. Nu menar ja inte att ja förlitar mig på alla webbsidor men ni hänger nog med på det ja vill få fram?;)ca 33% går till administration av de ca 40 anställda och att göra filmer etc. Detta är inget som de ljuger om eller undanhåller. hur de har använt pengarna står tydligt på deras sida så det är inget de undanhåller:http://www.invisiblechildren.com/financials.html Det är väldigt lätt att läsa om en massa gnällspikar som sitter och klagar och inte göra något alls själva. Har du varit objektiv och kollat organisationens svar på kritiken t.ex. eller var det helt enkelt lättast att bara anta att det var scam?:http://www.invisiblechildren.com/critiques.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 12 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2012 Dock kvarstår väl faktumet att ingen har sett eller hört från Kony på typ sju år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 12 Mars 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2012 Dock kvarstår väl faktumet att ingen har sett eller hört från Kony på typ sju år?Det är möjligt, jag vet inte, har du någon källa på det? Eller sägs det i dokumentären? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 12 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2012 Njae. Tror jag läste det på någon av de många kritiker-sidorna. Kan dock inte minnas vilken. Det känns som Kony inte borde vara allt för svårhittad, då det han (sägs) ägna sig åt knappast håller låg profil. Rimligen borde inte problemet vara att hitta honom utan att faktiskt gripa honom. Men som jag förstår det så har han varit spårlöst borta i ganska många år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 13 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2012 (redigerat) Känner jag som att det är. Redigerat 13 Mars 2012 av xXHomerXx Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 13 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2012 Press Here ^ Där står det någon tidning att han blivit fångatagen? True/False? :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Mars 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2012 Press Here ^ Där står det någon tidning att han blivit fångatagen? True/False? :lol:Det är en fiktionel bild från KONY 2012. Kritiken du länkade påminde mig väldigt mycket om den som brukar komma från konspirationsteoretiker. Väldigt hetsig och allt som motparten säger är fel helt och hållet. Därför känns inte trovärdeigheten så stor för den sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 14 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 14 Mars 2012 Sedan jag såg detta på internet har jag undrat: Varför kommer detta ut så sent? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.