Hoppa till innehåll

Min Farfar Besöker Mitt Hus Samt Mina Drömmar


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Dessutom borde du läsa på vad schizofreni faktiskt innebär. Vidskeplighet och schizofreni är två vidd skilda saker.

Fast hallucinationer, vanföreställningar, paranoia osv. är ju de vanligaste symptomen för schizofreni (inte delad personlighet som många tro, det kallas för dissociativ identitetsstörning). Det är inte samma sak som vidskeplighet, men det var det väl ingen som påstod heller? Vidskeplig är man om man tror på exempelvis spöken. Mentalt sjuk är man (antagligen) om man faktiskt börja se spöken. En person som är helt övetygad om att han ser döda människor spinga omking är inte bara lite vidskeplig.

 

Nu säger jag inte alls att TS är mentalt sjuk, det här var egentligen orelaterat till tråden. Jag tycker att förslagen angående att försöka prata med farfarden i drömmen verkar vettiga. Alternativt, så hade jag nog bara låtit det ta tid, förmodligen kommer det ge med sig, allt eftersom du bearbetar sorgen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har faktiskt inte haft en enda dröm om farfar sen jag gjorde den här tråden. Och nej, jag är inte schizofren, jag har ett väldigt bra minne att en sak ramlade ner kort efter min farfars död, och jag såg inte "spöket" eller var förklaringen för händelsen kan vara. Jag kanske har drömt det, vem vet.

 

@ nobbify: Läs om Lucid Dreaming tack tack

@ Guggo: Känns som jag inte har några andra alternativ än att låta tiden gå, eftersom han aldrig dyker upp i mina drömmar längre. Det var väldigt intensiv drömaktivitet om farfar under 2 veckor innan.

@ svenskatjejer: Nietzche äger! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...