Hoppa till innehåll

Kan Inte Spela In Ljud Från Spel


Dave37

Rekommendera inlägg

Jag har haft detta problemet ett tag, men eftersom det inte har varit jätteviktigt har jag inte brytt mig så mycket om det. Jag har googlat en del men lyckas inte hitta något svar på mitt problem. Jag försöker spela in ljud från spel samtidigt som jag spelar in min röst. Men hur jag än gör så spelar den inte in ljudet från spelet. Jag har Windows XP och spelar in med Fraps. Men jag får samma problem när jag har använt xfire så tror att problemet ligger i operativsystemets inställningar.

 

Här är inställningarna för mirkofonen och där är stero mix på:

 

Här är inställningarna för videos i Fraps (inte för jag tror det hjälper):

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte windows framför mig men det enda den checkboxen gör är att visa volymkontrollen för stereo-mix på ett annat ställe. Det är en vanlig förvirrelse att man tror att stereo mix är på bara för att den är ikryssad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var lite konstigt, men windows brukar ju vara det. Kan tänka mig att det är något med dina drivrutiner för ljudkortet. Har du kanske någon annan panel med inställningar? Vissa drivrutiner har mjukvara med en ikon på en högtalare eller dylikt i taskbaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var lite konstigt, men windows brukar ju vara det. Kan tänka mig att det är något med dina drivrutiner för ljudkortet. Har du kanske någon annan panel med inställningar? Vissa drivrutiner har mjukvara med en ikon på en högtalare eller dylikt i taskbaren.

mm jag har denna också:

 

Men tror den gäller ändast högtalarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...