Dave37 Skrivet 2 April 2012 Rapport Dela Skrivet 2 April 2012 Jag har haft detta problemet ett tag, men eftersom det inte har varit jätteviktigt har jag inte brytt mig så mycket om det. Jag har googlat en del men lyckas inte hitta något svar på mitt problem. Jag försöker spela in ljud från spel samtidigt som jag spelar in min röst. Men hur jag än gör så spelar den inte in ljudet från spelet. Jag har Windows XP och spelar in med Fraps. Men jag får samma problem när jag har använt xfire så tror att problemet ligger i operativsystemets inställningar. Här är inställningarna för mirkofonen och där är stero mix på: Här är inställningarna för videos i Fraps (inte för jag tror det hjälper): Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 2 April 2012 Rapport Dela Skrivet 2 April 2012 Har inte windows framför mig men det enda den checkboxen gör är att visa volymkontrollen för stereo-mix på ett annat ställe. Det är en vanlig förvirrelse att man tror att stereo mix är på bara för att den är ikryssad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 April 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2012 (redigerat) Ok det funkar men jag kan inte sänka ljudet för steromix, vilket gör att ljudet i spelet blir väldigt högt jämfört med micen. Redigerat 3 April 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 April 2012 Rapport Dela Skrivet 3 April 2012 Det var lite konstigt, men windows brukar ju vara det. Kan tänka mig att det är något med dina drivrutiner för ljudkortet. Har du kanske någon annan panel med inställningar? Vissa drivrutiner har mjukvara med en ikon på en högtalare eller dylikt i taskbaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 April 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2012 Det var lite konstigt, men windows brukar ju vara det. Kan tänka mig att det är något med dina drivrutiner för ljudkortet. Har du kanske någon annan panel med inställningar? Vissa drivrutiner har mjukvara med en ikon på en högtalare eller dylikt i taskbaren.mm jag har denna också: Men tror den gäller ändast högtalarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 3 April 2012 Rapport Dela Skrivet 3 April 2012 Testa att spela in med Dxtory, bättre än Fraps. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 April 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2012 Testa att spela in med Dxtory, bättre än Fraps. :)Inte det jag har problem med men tack för tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.