Rhino Skrivet 2 April 2012 Rapport Dela Skrivet 2 April 2012 (redigerat) Hallåj, En fråga här nurå angående PortForwarding till en Server, ( Minecraft ) 1. Jag vill göra en Minecraft server. Så vill göra en server, (så mina polare också kan lira på den) helst utan hamachi också. Men jag kan INTE port-forward'a så skriv helst inte det. Finns det något Auto-Portforward program någonstans som är lätt och bra? Och har ni några tips videos som är bra? Finns ju så otroligt många på YouTube så man inte vet vad man ska ta sig till. Sett säkert flera tiotal. :lol: Redigerat 3 April 2012 av Rhino Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 3 April 2012 Rapport Dela Skrivet 3 April 2012 Om du inte har möjlighet att vidarebefordra portar i din nuvarande router får du väl köpa en ny? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 April 2012 Rapport Dela Skrivet 3 April 2012 Jag känner till ett "auto portforward" program som kostar pengar och jag tvekar på att det funkar bra. Vad har du för router? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 3 April 2012 Rapport Dela Skrivet 3 April 2012 Varför kan du inte fortforwarda? Bara undrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 3 April 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2012 Jag vet inte hur man gör, och jag vet inte vad min router heter. :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 4 April 2012 Rapport Dela Skrivet 4 April 2012 (redigerat) Jag vet inte hur man gör, och jag vet inte vad min router heter. :rolleyes:det är enkelt att port forwarda faktiskt, följ bara denna tutorial, den är specifik för minecraft servers. jag använde mig av den och den funkade prima! EDIT: och självklart glömde jag länka: Redigerat 4 April 2012 av Touchmagic Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 4 April 2012 Rapport Dela Skrivet 4 April 2012 (redigerat) Jag vet inte hur man gör, och jag vet inte vad min router heter. :rolleyes:Det är jätte enkelt, börja med att skriva "Ipconfig" i cmd, scrolla längst upp, ta ip adressen som står vid "Standard gateway" och skriv in i din webbläsare, sedan måste du ju ha admin loginet men det är en annan historia.Men när du har loggat in ska du gå till Viritual servers/NAT/Portforward(Beroende på din router), skriv i porten du vill öppna i port rutorna, i detta fallet är det 25565 och nu ska du skriva in en IP i en ruta, nu ska du gå in i CMD igen och ta ip-adressen som står vid "Ipv4 adress".Så, klart! Redigerat 4 April 2012 av Killingspree Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 4 April 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 4 April 2012 (redigerat) Det är jätte enkelt, börja med att skriva "Ipconfig" i cmd, scrolla längst upp, ta ip adressen som står vid "Standard gateway" och skriv in i din webbläsare, sedan måste du ju ha admin loginet men det är en annan historia.Men när du har loggat in ska du gå till Viritual servers/NAT/Portforward(Beroende på din router), skriv i porten du vill öppna i port rutorna, i detta fallet är det 25565 och nu ska du skriva in en IP i en ruta, nu ska du gå in i CMD igen och ta ip-adressen som står vid "Ipv4 adress".Så, klart!Oj, herre min ge.Tack för videon, Touchmagic, ska kolla på den:)EDIT: Pappa visste, så är inne nu! Redigerat 4 April 2012 av Rhino Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 4 April 2012 Rapport Dela Skrivet 4 April 2012 Oj, herre min ge. Hur vet jag vad Användarnamnet och Lösenordet är? :oTack för videon, Touchmagic, ska kolla på den:)Fråga dina föräldrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.