Tonfisksallad Skrivet 6 April 2012 Rapport Dela Skrivet 6 April 2012 Min bildskärm ska ha upplösningen 1440 x 900. Jag gjorde en egen upplösning i nVIDIAs kontrollpanel eftersom att den inte fanns. När jag använder upplösningen så blir skärmen suddig och dras ut "förbi" skärmen. Jag får alltid samma problem efter att jag har skaffat en ny drivrutin till grafikkortet men jag kommer inte ihåg hur jag fixat problemet alla gånger. Det är korrekt drivrutin, det är jag 100% säker på. Jag skulle föredra ett konkret svar. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 April 2012 Rapport Dela Skrivet 6 April 2012 Vad har du för sladd mellan datorn och skärmen? Borde du inte bara kunna ta bort den där egna upplösningen? Att ominstallera drivrutiner helt, utan att spara några inställningar borde lösa allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tonfisksallad Skrivet 6 April 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 6 April 2012 Vad har du för sladd mellan datorn och skärmen? Borde du inte bara kunna ta bort den där egna upplösningen? Att ominstallera drivrutiner helt, utan att spara några inställningar borde lösa allt.Jag ominstallerade drivrutinerna helt (ren installation) men har fortfarande samma problem. Dessutom så finns det ingen bra upplösning för min skärm. Jag förstår att det kan vara svårt att hjälpa till om man inte vet hur allting ser ut. Jag kommer inte ihåg vad sladd typen heter men det är en blå adapter om det hjälper. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 April 2012 Rapport Dela Skrivet 6 April 2012 Den är antagligen inte helt ominstallerad utan har gömda inställningar nånstans. Vad har din skärm för upplösning? Det finns ett gäng standarder såsom 1920x1080 som alla borde stödja. Tyvärr finns det företag som inte gör det men för skärmupplösningar känner jag inte till något udda. VGA brukar vara blått, och om du har en adapter hade ditt grafikkort nog bara två DVI-uttag. Du skulle kunna prova att koppla sladden till den andra ingången om du har två. Det har löst problem för mig en gång förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tonfisksallad Skrivet 6 April 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 6 April 2012 Jag installerade om det för 3:e gången och då satte den sig automatiskt på 1440 x 900 och det ser exakt likadant ut som innan jag installerade dom senaste drivrutinerna. Tackar så mycket. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 April 2012 Rapport Dela Skrivet 6 April 2012 Ja 1440x900 är en standard. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 7 April 2012 Rapport Dela Skrivet 7 April 2012 Om du försöker skapa en upplösning högre än 1440x900 (Om det nu är skärmens kapacitet) så är det självklart att skärmen inte vill sammarbeta med mjukvarans planer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.