Hoppa till innehåll

Upplösningen


Tonfisksallad
 Dela

Rekommendera inlägg

Min bildskärm ska ha upplösningen 1440 x 900. Jag gjorde en egen upplösning i nVIDIAs kontrollpanel eftersom att den inte fanns. När jag använder upplösningen så blir skärmen suddig och dras ut "förbi" skärmen. Jag får alltid samma problem efter att jag har skaffat en ny drivrutin till grafikkortet men jag kommer inte ihåg hur jag fixat problemet alla gånger. Det är korrekt drivrutin, det är jag 100% säker på. Jag skulle föredra ett konkret svar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad har du för sladd mellan datorn och skärmen? Borde du inte bara kunna ta bort den där egna upplösningen? Att ominstallera drivrutiner helt, utan att spara några inställningar borde lösa allt.

Jag ominstallerade drivrutinerna helt (ren installation) men har fortfarande samma problem. Dessutom så finns det ingen bra upplösning för min skärm. Jag förstår att det kan vara svårt att hjälpa till om man inte vet hur allting ser ut. Jag kommer inte ihåg vad sladd typen heter men det är en blå adapter om det hjälper. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är antagligen inte helt ominstallerad utan har gömda inställningar nånstans. Vad har din skärm för upplösning? Det finns ett gäng standarder såsom 1920x1080 som alla borde stödja. Tyvärr finns det företag som inte gör det men för skärmupplösningar känner jag inte till något udda.

 

VGA brukar vara blått, och om du har en adapter hade ditt grafikkort nog bara två DVI-uttag. Du skulle kunna prova att koppla sladden till den andra ingången om du har två. Det har löst problem för mig en gång förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...