Hoppa till innehåll

Byta Dator


MrFr3drik
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag funderar på att byta dator genom att sälja min gamla (http://www.inet.se/kundvagn/visa/324631/speldator) och köpa en ny (http://www.inet.se/kundvagn/visa/1667759/ny-dator).

 

Saken är den att jag inte har några pengar och skulle därför vilja försöka sälja den gamla som jag köpte för ca 9300kr och samtidigt gå med vinst. Den gamla datorn är ca ett år gammal nu men går klockrent och har nya Vengence 8gb 1600mhz RAM.

 

Vill höra vad ni tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan inte få en bättre och gå i vinst om du inte hittar en korkad köpare. Det skulle betyda att pengarna du säljer dem för är tillräckligt för att köpa en bättre dator. Och om det skulle varit så skulle den köparen köpt en ny och bättre dator direkt.

 

Och jag ser inte heller något fel i den du har. Då du köpt i delar förra gången har du stora möjligheter att uppgradera för billigare och bättre resultat än att köpa en helt ny dator som man måste om man har märkesdator. Du vill exempelvis sälja en processor och köpa en exakt likadan ny...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill köpa ny dator dels för att jag tycker det är roligt att bygga datorer och jag vill pröva andra delar. Och jag gillar inte mitt chassi. Det blir dammigt och låter. Jag skulle kunna sälja chassit men då kan jag inte köpa nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill köpa ny dator dels för att jag tycker det är roligt att bygga datorer och jag vill pröva andra delar. Och jag gillar inte mitt chassi. Det blir dammigt och låter. Jag skulle kunna sälja chassit men då kan jag inte köpa nytt.

Köp ett nytt chassi och de du vill uppgradera så bara flytta över alla delar till ett nytt chassi? :huh:

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag den du har ser bra ut och skulle inte ha något behov av en ny. Så ser jag på min 3 år gamla dator också. Men alla har olika intressen. Då jag har Linux är min dator snabb oavsett hårdvara och blir inte långsam med tiden :) Har en timer så visar hur lång tid det tog att boota och den verkar snarare ha gått ner på ett halvår.

 

Tänk efter, behöver du verkligen lite mer fps i det där spelet för 2000kr eller är det bättre att spara pengarna till något annat?

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uhm, om inte jag ser helt fel nu så är din nuvarande dator bättre än den du tänker köpa om man bortsett från ssdn i den nya. Så är nog bättre att spara pengar och köpa ett nytt chassi och ssd och istället för att sälja allt för att köpa nått med sämre prestanda grafikmässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...