Grapen Skrivet 20 April 2012 Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 Tja, Sitter här med min kassa alienware m17x som är ca 4 år gammal och det börjar bli dags för en ny dator. Med tanke på att jag har ,skilda föräldrar behöver jag en dator som man kan bära/släpa mellan mamma ocheckorna pappa, på dem olika veckorna. Med andra ord något som är "mobilt". Efter som jag behöver "the mobility" måste jag ha en kompakt dator/laptop, men den måste fortfarande vara hyfsat stark, och klara t.ex BF3 etc Jag har redan tittat lite på alienwares nya x51 som verkan relativt stark, och det är den enda som jag hittills hittat som skulle kunna funka. Men jag behöver fler tips från mina kära fuskare ;) // Tha Grape Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 April 2012 Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 Alienware är överprisade och rekommenderas inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNek0 Skrivet 20 April 2012 Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 Håller med WASD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 April 2012 Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 Inte så mycket att hålla med om egentligen, de är mycket dyrare per prestanda jämfört med andra företag. I övrigt har jag hört att de är trevliga. Till exempel bra support och att de snabbt byter ut trasiga delar utan frågor. Men jag prioriterar lågt pris över det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Grapen Skrivet 20 April 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 Vet,vet och vet ;) Men dem e ju faktist dem enda som faktiskt gör portabla gaming datorer, jag hittar ingen annan än razor blade, och den kostar typ 25k :c Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 20 April 2012 Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 Kolla Prisjakt :P Filtrera bara ut :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 20 April 2012 Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 Vet,vet och vet ;)Men dem e ju faktist dem enda som faktiskt gör portabla gaming datorer, jag hittar ingen annan än razor blade, och den kostar typ 25k :cVad för prisklass är du ute efter då? Tror flera tillverkare gör gaminglaptops för 10-15k Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 20 April 2012 Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 MSI har väl några gaminglaptops för runt 10-15k? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 20 April 2012 Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 Ska du lägga ut 20-25 kan du lika gärna köpa två kompletta stationära datorer och ha en på var sitt ställe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Diminished Skrivet 20 April 2012 Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 Vet,vet och vet ;)Men dem e ju faktist dem enda som faktiskt gör portabla gaming datorer, jag hittar ingen annan än razor blade, och den kostar typ 25k :chttp://www.inet.se/produkt/1969438/msi-ge620dx-805ne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 20 April 2012 Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 Ska du lägga ut 20-25 kan du lika gärna köpa två kompletta stationära datorer och ha en på var sitt ställe.Håller med!Går inte o jämföra att spela på en statsionär mot en laptop :visslar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Grapen Skrivet 20 April 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 20 April 2012 Haha, har inte 20 - 25 k x) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.