Hoppa till innehåll

Sömnproblem


naabiz
 Dela

Rekommendera inlägg

som många andra nätter sitter jag här på fuska ca halv tre på morgonen (igen) har redan gjort en liknande tråd men. Iallafall så kan jag inte sova och behöver hjälp, jag har sagt till min mamma om det men hon tror att det är komplett bullshit. Av detta så har jag jobbat riktigt [/size]RIKTIGT dåligt. Skulle vilja ha tips nu tack på förhand.

Redigerat av naabiz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr är det nog svårt för oss att hjälpa dig då vi inte har en aning om vad som gör att du inte kan sova, och vad som hjälper beror ju på vad som orsakar det. Dock finns det ju lite allmänna tips som tydligen skall fungera, det lär ju inte skada att testa.

 

http://www.selfhelpmagazine.com/article/insomnia

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.reddit.com/r/LifeProTips/commen...g_to_bed_early/

 

1. Workout during the day, 1 or 2 times, when you body is exhausted its easier to fall asleep at night

 

2. No naps during the day. Ever.

 

3. Take 45 minutes to an hour before you go to bed, read a book, stretch, drink a little water or decaff tea, no TV or Computer.

 

4. No eating right before bed.

 

5. Make a detailed to do list on paper or computer so you dont have to worry about forgetting something (This keeps me up alot)

 

6. Dont make plans or think when trying to fall asleep, imagine yourself doing something cool

 

7. Keep your bedroom cool and with minimal light, use a blackout curtain

 

8. No caffeine after 4pm

 

9. Kick some ass EVERY DAY. Get all you can done on your to do list, improve yourself, eat healthy, that way when you try to sleep your satisfied not thinking of ways you can be better.

 

10. if you just cant sleep after 15 minutes get up, do something, read or do some work, avoid the computer, then try again. If you can sleep there is no use in laying there.

 

Ett annat tips är att tvinga sig upp tidigt. Kommer förstås vara jobbigt i början men du kommer också somna lättare på kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig så är det rätt enkelt: Går jag och lägger mig tidigt så känns det på morgonen som att jag har sovit länge, även om det tar några timmar innan man somnar.

 

Ett tips för morgonen jag kan ge dig är att ha minst två väckarklockor, du kan ha en dedikerad klocka och mobiltelefonen samtidigt. Om vi nu säger att du ska gå upp klockan 07:00, ställ den ena klockan på det och den andra på 06:40. Det är lättare att gå upp om man vaknar en 15-20 minuter innan man behöver lämna sängen så kan man vila och ha det lite skönt. Med den tekniken har jag gått ifrån att försova mig i genomsnitt mellan två till tre gånger i veckan till någon enstaka gång per termin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...