Hoppa till innehåll

Likgiltighetstråden

kola_king

Rekommendera inlägg

• Svar 225
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Jag vet inte varför, men jag blir sjukt nervös när min mobil ringer. Det är inte det att jag blir "socialt nervös", jag hatar bara ringande saker. Har mycket konstiga saker som jag blir nervös över.

Var på vårdcentralen för att kolla mitt nageltrång - cyklade dit - det regnade. Jag satte mig ner på "sängarna" som finns där med papper ovanför. Allt blev blött, dessutom på röven där man har sadeln blev allt genomblött. :mellow:

Har inte du haft nageltrång innan också? Har något minne av att du postade före och efter operation-bilder i Imba. Redigerat av Lifelover
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte du haft nageltrång innan också? Har något minne av att du postade före och efter operation-bilder i Imba.

Japp, fick halva min nagel bort"opererad" men några månader senare kom det tillbaka... Har nu haft det nya nageltrånget i ungefär ett år. Dock är det nya nageltrånget inte lika farligt. (Farligt var det inte, men det ser bättre ut än förra.) Nu går jag till vårdcentralen nu och då för att få en bit inpressad i nageln för att rätta till nageln innan man ska ta bort den inväxta nageln... Om inte det fungerar blir det visst en riktig operation så att en bit av nageln aldrig kommer växa ut igen.

Edit - Jag postade dock aldrig bilder före operationen tror jag, endast bilder efter.

Redigerat av 4FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nageltrånget igen. Jag har nu varit och kollat min tånagel och nageltrång 4-5-6 gånger senaste två/tre veckorna. Detta för att kolla hur nageln växer och sedan mosa in ett "bandage" under nageln längre och längre in för varje gång. Det är inte det jag stör mig på, utan det är bra och exakt så jag vill ha det.

Men idag satt jag alltså med en sjuksköterska och tog av allt "bandage" från tån och sådant. Sedan skulle läkaren komma in och kolla hur läget var. Det var såg bra ut och bla bla, nageln växte sakta... Då frågade läkaren kan du inte mosa in denna sak själv hemma istället ett tag?

Läkaren har alltså övertygat mig att inte operera min tånagel, istället ska ha denna sak under nageln för att den ska växa rätt. Och nu försöker hon övertyga mig att istället för att gå till vårdcentralen, göra detta själv. Det svider rätt mycket när sjuksköterskan gör det, hur förbannat ont ska det då inte göra när jag gör det med prylar från badrumskåpet?

Jag är dålig på att säga "nej", men jag gjorde det denna gång i.a.f. Sen borde det bli bäst resultat om man låter de på vårdcentralen att göra det. Om jag tillåter mig själv göra det kommer jag bli sur på mig själv. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter ju riktigt hemskt att trycka in nån grej under sin egen nagel? :S

Värsta självtortyr ju?

Man är illa tvungen om man har nageltrång. Hade ett milt fall av det, bände upp stortånageln själv.

Växer fortfarande med ett vackert hack i nageln cirkus 12 år senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter ju riktigt hemskt att trycka in nån grej under sin egen nagel? :S

Värsta självtortyr ju?

Den första biten går nu bra, men sen när man ska "erövra ny mark" är det självtortyr uti helkete. Fast nu har inte jag varit den som mosat in denna bit, utan en sjuksköterska. Då är det nog inte självtortyr.

Men fortfarande, om det gör ont när sjuksköterskan gör det. Kan inte läkaren då förstå hur förbannat ont det kommer göra om jag gör det? :sad:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nageltrånget igen. Jag har nu varit och kollat min tånagel och nageltrång 4-5-6 gånger senaste två/tre veckorna. Detta för att kolla hur nageln växer och sedan mosa in ett "bandage" under nageln längre och längre in för varje gång. Det är inte det jag stör mig på, utan det är bra och exakt så jag vill ha det.

Men idag satt jag alltså med en sjuksköterska och tog av allt "bandage" från tån och sådant. Sedan skulle läkaren komma in och kolla hur läget var. Det var såg bra ut och bla bla, nageln växte sakta... Då frågade läkaren kan du inte mosa in denna sak själv hemma istället ett tag?

Läkaren har alltså övertygat mig att inte operera min tånagel, istället ska ha denna sak under nageln för att den ska växa rätt. Och nu försöker hon övertyga mig att istället för att gå till vårdcentralen, göra detta själv. Det svider rätt mycket när sjuksköterskan gör det, hur förbannat ont ska det då inte göra när jag gör det med prylar från badrumskåpet?

Jag är dålig på att säga "nej", men jag gjorde det denna gång i.a.f. Sen borde det bli bäst resultat om man låter de på vårdcentralen att göra det. Om jag tillåter mig själv göra det kommer jag bli sur på mig själv. :(

Varför sliter du inte bara av nageln? Förut fick jag alltid nageltrång, sen råkade jag typ stöta i tån i nått så det blev lös, efter ett tag slet jag av den och en ny växte ut! :) Nästa sommar gjorde jag samma sak med andra stortån! ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...