Hoppa till innehåll

Problem Med Datorn I Tvn


ZxZHitmanZxZ
 Dela

Rekommendera inlägg

jag har köpt en tv på elgiganten den här http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild...-42-vlc-9142-t2

 

han i butiken sa att det var 100 hz och på deras sida stog det 100 hz på paketet 200 hz i manualen 50-60 hz.

 

jag skulle spela Battlefield 3 på xbox och det laggade till lite då och då och när jag liksom rörde mig om var kontrollen lite efter.

samma sak med mw2 och gta iv.

 

sen hittade jag den här http://www.tretti.se/hemelektronik/tv/38-4...term=tx-p42x50e

 

den ska ha 600 hz.

 

min mammas kompis har plasma 600 hz också panasonic och den fungerar det utmärkt att spela battlefield 3 på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har för mig det är det som kallas "input lag" och det är det värdet du skall kolla efter och inte hertz bara. Hur som helst, har du testat att sätta tvn i spel/game-läge och se om det blir bättre? De flesta TV brukar ha det och det brukar vara rätt stor skillnad att köra med det när det kommer till spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Har för mig det är det som kallas "input lag" och det är det värdet du skall kolla efter och inte hertz bara. Hur som helst, har du testat att sätta tvn i spel/game-läge och se om det blir bättre? De flesta TV brukar ha det och det brukar vara rätt stor skillnad att köra med det när det kommer till spel.

provade det nu men det är fortfarande lite lagg i spelet

Redigerat av ZxZHitmanZxZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stäng av all "bildförbättring" om det finns.

 

600hz är bara ett försäljningsknep, 100hz funkar minst lika bra.

600hz är bara nödvändigt med vissa typer av periferitekniker, t.ex. 3D o.s.v.

 

Stäng som sagt av all bildförbättring och behandlingsinställningar. På sidan står det att responstiden ska vara 5 ms vilket inte ger lagg.

 

Har du en kompis som har en Xbox kan du ju fråga om han kan testa koppla in den i din TV och verifiera att det är din TV som är trasig och inte din Xbox.

 

Fråga i butiken, kan de inte hjälpa dig får du enligt lag lämna in den på reparation / lämna tillbaks den.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...