Laserturken Skrivet 30 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2012 Min kompis skrev nyss till mig att steam drog 300 kronor varje dag från honom, fakturor, och att de skrev att de vill stänga ner hans account. Är detta bara en scammer eller är det verkligen steam? För det dras pengar på riktigt från honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 30 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2012 Förmodligen är det scamm om inte kompis ljuger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 30 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2012 Han ljuger inte, men jag tror inte det är scam heller. Jag tror det kan vara en hacker i hans account eller något sånt liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 30 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2012 (redigerat) Finns inget företag eller betalningsmottagare som heter Steam. Steam är bara benämningen på det varumärke och spel- och gemenskapssystem/tjänst som Valve Software skapat under steampowered.com. Troligen scam och bluffakturor. Giltiga:ValveValve SoftwareValve Corporationsteampowered.comAnnars får han väl kontakta support på steampowered.com och kontakta sin bank, spärra och polisanmäla mottagaren. Redigerat 30 Maj 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 31 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2012 Det har ju gått någon dag nu, har faktistk 300 kr försvunnit? (luktar troll lång väg btw, vart källan är är dock svårare att säga) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 31 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2012 Det har ju gått någon dag nu, har faktistk 300 kr försvunnit? (luktar troll lång väg btw, vart källan är är dock svårare att säga)Han sa att han får fakturor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 31 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2012 Borde det inte stå på fakturorna då vad han betalar för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 31 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2012 Troll här ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 31 Maj 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2012 Asså, det är steampowered, bara att jag förkortade det till steam, men nej det är inte troll, och jag skulle heller inte göra det. Jag har fått hjälp här i flera år, och tänkte att jag kunde få hjälp igen. Och han var tvungen att stänga av sitt account och han sa att han tappade över 5000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 31 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2012 Skit i att betala fakturorna och kontakta steam? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 31 Maj 2012 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2012 Känns inte som om du riktigt vet hur en faktura fungerar Laserturken. Aja, du har tjänat 28 FM eller nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 1 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2012 (redigerat) Jag vet inte hur dom fungerar, vad jag försöker är att få hjälp om vad som är problemet Det enda min kompis sa att han var tvungen att betala steam, och att han var tvungen att stänga av sitt steam account. Redigerat 1 Juni 2012 av Laserturken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.