Draghguggwhor Skrivet 5 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Nä grafikkkortet jag kommer att köra på är antagligen MSI GeForce GTX 560Ti 1024MB OC, lite dyrare än 550 men mer prisvärt.Kan också vara värt att ta 2GB varianten om du har plats för det i budgeten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 5 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Jag får se, 2 GB känns nästan lite väl overpowered? Bättre att vänta 3 år kanske och köpa för lägre pris om det nu behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Ja det är få mjukvara som har användning för så mycket, och det är ändå på very high och sånt som jag tycker är overkill. Jag har klarat mig på 512mb i snart 4 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 5 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Något som inte har dykit upp någonstans på något datortips jag har fått är ljudkort. Ingår det i någon annan komponent (typ moderkortet) eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Ja det sitter integrerat i moderkortet. Så länge man inte ska redigera ljud över nybörjarnivå behövs inget annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 5 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 (redigerat) EDIT Jag får se, 2 GB känns nästan lite väl overpowered? Bättre att vänta 3 år kanske och köpa för lägre pris om det nu behövs.2gb är rätt så lagom för 1920x1080-gaming faktiskt. Redigerat 5 Juni 2012 av Lifelover Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 5 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Jag har svårt att tänka mig hur 2 GB är "lagom" med tanke på att många skriver att 1 GB funkar på även krävande spel med iställningar high/veryhigh utan någon anmärkninsvärd frame drop. Jag har nu kollat lite mer och pysslat ihop denna uppsättningen, det är lite dyrare, men lite bättre också. Har inte bestämt vilket chassi jag ska ha än. Grafikkort MSI GeForce GTX 560Ti 1024MB OC Processor Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge) Moderkort MSI Z77A-G43 ATX RAM G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming Hårddisk 1TB Western Digital Caviar® RE4, SATA-600, 64MB, 7200RPM (Raid Edition) nätaggregat Fractal Design Tesla 550W 80+ DV-Brännare DVD±RW Optiarc 7280S Svart 24x/DL/SATA/OEM Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 5 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Om du kommer över en billig Sandy Bridge (2500K etc.) så borde du satsa på en sådan, det är fortfarande en mycket bra och prisvärd processor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 5 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Om du kommer över en billig Sandy Bridge (2500K etc.) så borde du satsa på en sådan, det är fortfarande en mycket bra och prisvärd processor.Just nu har inet specialpris på 3570K så den nya är faktiskt 9kr billigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 5 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 (redigerat) Jag har svårt att tänka mig hur 2 GB är "lagom" med tanke på att många skriver att 1 GB funkar på även krävande spel med iställningar high/veryhigh utan någon anmärkninsvärd frame drop.Jag har 560ti och när jag kör Skyrim på 1920x1080 på Ultra 8xAA med HD-Texture DLCt (officiella) så händer det ibland att jag får slut på VRAM, blir värsta ultra-lagget då tills man tabbar ner och upp igen. Därför är det bättre med minst 1,5 gb, VRAM:en effekteras ju mest av antialiasing, upplösning samt upplösning på texturerna. Varför blev mitt inlägg anmält? Redigerat 5 Juni 2012 av Lifelover Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 5 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 (redigerat) min skärm är 1680x1050 och det verkar som om det där är väldigt höga inställningar vilket jag inte har behov av. Redigerat 5 Juni 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 5 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 min skärm är 1680x1050 och det verkar som om det där är väldigt höga inställningar vilket jag inte har behov av.Det jag menar är att det funkar väldigt bra ända tills man får slut på VRAM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.