Dave37 Skrivet 5 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Varför blev mitt inlägg anmält?Jag anmälde för att du först bara hade skrivit "EDIT" när jag kollade och jag antog att du skrev något som du kom på var överflödigt och då anmälde jag så att någon bara kunde ta bort inlägget. Men sen började du lägga till en massa saker så jag sa till Draghon inte ge dig några tillsägelser (så vida hon nu inte hittade några). Min intension var iaf inte att sätta dit dig för nått. :D Det jag menar är att det funkar väldigt bra ända tills man får slut på VRAM.Det mesta brukar funka tills man får slut på det. ;) Känner du att det är en överhängade risk? Kommer jag kunna spela i princip alla spel idag och några år framöver (typ 3 år) på normal/high med det grafikkortet jag har valt tror du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 5 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Du klarar dig gott och väl på 1gb (speciellt om du överklockar processorn också och grafikkortet), bara att man får sänka antialiasing och skuggor ibland - vilket ärligt talat inte gör något för min del i alla fall. Kör på 1gb, tänkte bara i fall du ville maxa eller något. Jag anmälde för att du först bara hade skrivit "EDIT" när jag kollade och jag antog att du skrev något som du kom på var överflödigt och då anmälde jag så att någon bara kunde ta bort inlägget. Men sen började du lägga till en massa saker så jag sa till Draghon inte ge dig några tillsägelser (så vida hon nu inte hittade några). Min intension var iaf inte att sätta dit dig för nått. :DOkej. :) Lite offtopic sådär så tycker jag att man borde kunna ta bort sina inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xorbit Skrivet 6 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2012 Vad är det som gör linux till ets å dåligt gaming OS då? Hade tänkt göra ett hobbybygge med linux i till både spel och annat... :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 6 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2012 Vad är det som gör linux till ets å dåligt gaming OS då?Hade tänkt göra ett hobbybygge med linux i till både spel och annat... :/Saknar Direct X vilket många spel kräver, men dom flesta spel som bygger på en OpenGL motor går att spela nästan felfritt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 6 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2012 Vad är det som gör linux till ets å dåligt gaming OS då?Hade tänkt göra ett hobbybygge med linux i till både spel och annat... :/Finns inga spel till Linux knappt, förutom typ Tux Racer. (:lol:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2012 (redigerat) Läste denna fina recension om olika grafikkortstillverkare för det grafikkortet jag har tänkt mig och jag har beslutat mig för att göra på Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1024MB OC. Funkar det med det moderkortet jag har valt (MSI Z77A-G43 ATX)? Redigerat 9 Juni 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 9 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2012 Ja, det funkar med det moderkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 10 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2012 (redigerat) Hur står dessa RAM-minnen mot varandra? Skillnader/likheter, och vilket är bäst? 1. G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming 2. Corsair 8GB (Kit) DDR3 1333MHz/CL9/1,6V/XMS3 Redigerat 10 Juni 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 10 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2012 G.Skill-ramen är bättre, högre minneshastighet, ingen superstor skillnad - men jag skulle köra på dom ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2012 1600Mhz ska du ha. Även corsair gör detta. Skillnaden är egentligen bara olika tillverkare och kommer inte märkas av men många väljer G.Skill idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 10 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2012 Varför ska du köra på ett gammalt 560ti som är outdated? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2012 Varför ska du köra på ett gammalt 560ti som är outdated? :huh:Vad föreslår du i samma prisklass? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.