Hoppa till innehåll

Counter Strike 1.6


Lampa
 Dela

Rekommendera inlägg

Fps står för "Frames per second" och är precis som det låter hur många bilder i sekunden som visas. Har du få FPS så kommer spelet upplevas laggigt eller hackigt. I de flesta FPS-spel (nu snackar vi first person shooter alltså) så brukar man säga att 60fps eller mer är laggfritt, men det är ju lite olika vad man tycker själv.

 

Har du mer fps än din skärms uppdateringsfrekvens så kommer det att kunna uppstå tearing. I vanligaste fallen har din skärm 60hz, men lite dyrare skärmar kan ha 120hz.

 

I CS föredrar i princip alla att spela med 100 fps. Vet inte riktigt varför, men i cs, till skillnad från de flesta andra fps-spel, så brukar man säga att 100fps är i princip ett måste. Med 60fps i cs kommer spelet att lagga, jag vet som sagt inte riktigt vad som är skillnaden där från andra spel. För att få 100fps i CS, och få det så laggfritt som möjligt, kan du göra följande:

 

* Skriv dessa commands i antingen consolen eller i din config/userconfig:

- cl_cmdrate 101

- cl_updaterate 101

- rate 25000

- ex_interp 0.01

- fps_max 101

 

* Skriv "-freq 75" i launch options för cs om du har 60/75hz skärm. Om du har 100/120hz skärm skriver du "-freq 100" eller "-freq 120"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"cl_showfps 1" eller "net_graph 1"/"net_graph 3".

 

Net_graph är dock inte tillåtet på tävlingar och sånt, men det funkar bra att bara kolla fpsen med.

Tack för allt hjälp jag har fått utav dig ;)

 

En Administratör kan nu låsa tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill bara få hjälp med en snabb sak till innan ni låser tråden!

 

Kolla, när jag exempel har framme min colt/m4a1 och trycker på 3:an för att byta till kniven så får jag inte kniven direkt men jag måste trycka in "enter"

Kan någon hjälpa mig hur jag ska kunna fixa det så att jag exempel trycker på 3:an så får jag fram min kniv direkt.

Ska man skriva något i CS consolen?

 

Hoppas ni förstår vad jag menar!

 

Mvh: Lampa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...