Hoppa till innehåll

Mo' Creatures Mod


Rekommendera inlägg

Hejsan! Jag har spelat Minecraft snart ett år och jag vill skaffa någon mod. Då kom jag på att Mo' Creatures räknas som en bra mod. Jag gick in på hemsidan där det står om Mo' Creatures och där stod det att jag skulle ha några andra saker. Sakerna var:

1. ModLoader(reklam.reklam) or Modloader(direct)

2. Forge Client(reklam.reklam) or Forge Client (direct) webpage

3. GUI Api

4. CustomMobSpawner or Mirror (forum) please make sure you have the latest version of CustomMobSpawner.

(jag kopierade bara för jag är lat :P)

Då så googlade jag lite efter guider och då hittade jag en guide och jag följde den. Sen när jag öppnade själva spelet så stod det "updating minecraft" eller vad det nu står och sen det. Då kom jag på att jag hade glömt att fixa med Forge client. Sen fixade jag det och jag öppnade spelet igen. Då kom jag så långt så det stod "Mojang" och deras loga var där. Sen stod det: Mods loaded: 1

ModLoader 1.2.5

 

Minecraft has crashed!

----------------------

 

Minecraft has stopped running because it encountered a problem.

 

 

 

 

--- BEGIN ERROR REPORT 9f578458 --------

Generated 2012-06-14 21:21

 

Minecraft: Minecraft 1.2.5

OS: Linux (i386) version 3.0.0-14-generic

Java: 1.6.0_26, Sun Microsystems Inc.

VM: Java HotSpot Server VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.

LWJGL: 2.4.2

OpenGL: GeForce 6200/AGP/SSE2 version 2.1.2 NVIDIA 173.14.30, NVIDIA Corporation

 

cpw.mods.fml.common.LoaderException: java.lang.ClassCastException: mod_mocreatures cannot be cast to cpw.mods.fml.common.modloader.BaseMod

at cpw.mods.fml.common.modloader.ModLoaderModContainer.preInit(ModLoaderModContainer.java:114)

at cpw.mods.fml.common.Loader.preModInit(Loader.java:235)

at cpw.mods.fml.common.Loader.loadMods(Loader.java:593)

at cpw.mods.fml.client.FMLClientHandler.onPreLoad(FMLClientHandler.java:193)

at net.minecraft.client.Minecraft.a(Minecraft.java:383)

at net.minecraft.client.Minecraft.run(Minecraft.java:735)

at java.lang.Thread.run(Thread.java:662)

Caused by: java.lang.ClassCastException: mod_mocreatures cannot be cast to cpw.mods.fml.common.modloader.BaseMod

at cpw.mods.fml.common.modloader.ModLoaderModContainer.preInit(ModLoaderModContainer.java:107)

... 6 more

--- END ERROR REPORT aaa33ff5 ----------

 

Sen blir det så några gånger. Jag vill verkligen ha denna mod. Det här är första gången jag testar någon mod så ja, skrik inte på mig att jag är dålig, säg bara om ni kan hjälpa mig eller har hittat någon guide som ni vet funkar. Ni kan gärna också om det har hänt er.

Tack i förhand! : )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig använt ModLoader men felet som kommer är ett fel i koden som kan bero på att du installerat något fel och ska inte vara Linuxrelaterat. Prova att börja om från början.

 

Google gav exakt ett resultat när jag sökte på felet: http://www.minecraftforum.net/topic/81771-...st__p__15604855 och han har Vista.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förutsätter att minecraft namnger sig själv på samma sätt i Linux som i Windows, så ta bort .bin-mappen, det är den som innehåller din klient för minecraft. Det är dumt att ta bort "hela minecraft" för då förlorar du sparade saker också. Ta även bort mappen "mods" om du har den. Och sen försöker du igen.

 

Klienten uppdaterar sig bara om det har släppts nya versioner av vanilla minecraft sen du sist spelade. Kan vara så att du har installerat versioner av modarna som inte är kompatibla med din version av Minecraft klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle installera dem i denna ordningen:

 

Modloader

MincraftForge

CustomMobspawner

MoCreature

 

Sen har jag för mig att det är någon av de två första som man ska starta och "patcha" minecraft med?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Erm... Sorry för jag är så noobig men vad gör man när man patchar och hur gör man?

 

Ska jag inte lägga i GuiAPI?

 

Wow! Tack alla så väldigt mycket! Det funkar nu! Tack Dave för att visa hur jag gjorde och tack WASD som visade länken och sa att det inte var för Linux. Bara en fråga. Hur sätter man ner sköldpaddor om man har lyft upp dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte spelat Mo creature på ett tag så jag vet inte vad som är nytt, när jag spelade kunde man bara välta dem.

 

Men såg att det fanns en wiki för modden nu:

http://mocreatures.wikia.com/wiki/Turtles

 

Med många djur som man stoppar på huvudet i mo creature räcker det att högerklicka på marken för att sätt ner dem. Hästar och sånt man rider på tror jag man använder shift eller nått för att hoppa av/på.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...