Hoppa till innehåll

Private Server?


 Dela

Rekommendera inlägg

Jo, så min kompis berättade att man kan spela på private servers för jag inte betalade i tid, så jag googlade och hittade en massa skit. Vad är det bra (förutom att det är gratis) respektive dåliga med private servers?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Privat servrar brukar vara som vanliga servrar bara att du vanligtvis levlar fortare och där finns fler bugs. Rätt vanligt med custom items så du kommer upp i 10mil skada etc.

Redigerat av Stixx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För majoriteten av wow spelare är det väldigt tveksamt att man finner private servers roligare än retail, personligen så har jag inget intresse av retail som det ser ut nu eller i framtiden. Har spelat på tidigare versioner av wow som jag funnit roligare, t.ex patch 1.12.1 då ingen expansion var tillgänglig eller 2.4.3 under tbc. Har du inte spelat mycket wow tidigare så är det väl inget jag skulle rekommendera.

Redigerat av Zaff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom är det mot Blizzards regler och leder till ban. Vilket är en rätt bra anledning till att inte spela på private servers.

Ban för att spela på private server? Säker på det? Jag är rätt 100 på att bara skaparen av servern som är i riskzonen.

För annars har jag haft jäklig tur, har spelat rätt mycket på private servers(Det var ett tag när jag var mindre och inte kunde lvla, så jag gick till privateservers och lvlade upp dirr).

 

Fördel = Oftast lättare att lvla och högre droprate på allt, samt custom items m.m

Nackdel = Oftast rätt tomt på servern.

Redigerat av Killingspree
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ban för att spela på private server? Säker på det? Jag är rätt 100 på att bara skaparen av servern som är i riskzonen.

För annars har jag haft jäklig tur, har spelat rätt mycket på private servers(Det var ett tag när jag var mindre och inte kunde lvla, så jag gick till privateservers och lvlade upp dirr).

 

Ja. Även de som spelar kan bli bannade, det står i EULA. Men egentligen är inte det så konstigt, eller hur? Du spelar på en olaglig server och tar dig runt Blizzards subscription-fee. Helt klart något man kan bli bannad för. Såvitt jag vet så kan Blizzard se i spelets filer om man har kopplat upp sig mot en privat server.

 

Att driva en privat server är dessutom till och med olagligt (till skillnad från bara mot Blizzards regler), och flera stora servers har blivit nedstängda. Dock tror jag inte spelarna löper någon större risk där. Men det är ju fortfarande rätt segt att bli permbannad. Särskilt om det är en battle.net ban.

 

Fördel = Oftast lättare att lvla och högre droprate på allt, samt custom items m.m

Fast att levla i riktiga WoW är ju inte direkt svårt... Inte heller att få ihop ett ok gear, såvitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja. Även de som spelar kan bli bannade, det står i EULA. Men egentligen är inte det så konstigt, eller hur? Du spelar på en olaglig server och tar dig runt Blizzards subscription-fee. Helt klart något man kan bli bannad för. Såvitt jag vet så kan Blizzard se i spelets filer om man har kopplat upp sig mot en privat server.

 

Att driva en privat server är dessutom till och med olagligt (till skillnad från bara mot Blizzards regler), och flera stora servers har blivit nedstängda. Dock tror jag inte spelarna löper någon större risk där. Men det är ju fortfarande rätt segt att bli permbannad. Särskilt om det är en battle.net ban.

Fast att levla i riktiga WoW är ju inte direkt svårt... Inte heller att få ihop ett ok gear, såvitt jag vet.

Svårt att läsa? Det står att det oftast är lättare att levla, Då tycker ju h*n som skrev det. Oavsett om det går fort i riktiga wow. Redigerat av Excitner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt att läsa? Det står att det oftast är lättare att levla, Då tycker ju h*n som skrev det. Oavsett om det går fort i riktiga wow.

Varför bidrar du inte till tråden istället för att bara skriva något helt överflödigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svårt att läsa? Det står att det oftast är lättare att levla, Då tycker ju h*n som skrev det. Oavsett om det går fort i riktiga wow.

lol'd at this, är du helt väck eller trollar du nu

 

ont: har varit med om fall där private servers som fått in otroliga mängder pengar blivit nedstängda, blizzard stämmer dem faktiskt och de blir oftast skyldiga att betala in den totala inkomsten + ev. böter. det är inte vackra siffror, du som spelare kommer inte kunna spela alls på den specifika servern om det skulle ske.(duh)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför bidrar du inte till tråden istället för att bara skriva något helt överflödigt?

Vad skrev jag före ditt inlägg? Ännu en orsak till varför jag tror du har svårt att läsa..

 

"Zaff" Vad förstår du inte?

Redigerat av Excitner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad skrev jag före ditt inlägg? Ännu en orsak till varför jag tror du har svårt att läsa..

 

"Zaff" Vad förstår du inte?

Om någon har en åsikt om något, i detta fall att snabbare leveling är ett plus i kanten på en private server så har väl en annan person lika mycket rätt att lägga sin egen åsikt samt jämföra en kopia och originalet. Förstår inte varför du går helt OT och börjar tjafsa utan någon poäng alls, är du ledsen för att han skrev det där? Underligt alltså. Redigerat av Zaff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...