CupCream Skrivet 2 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2012 Hej, jag har då ett problem när jag använder mitt headset.Om jag ska prata i skype så måste jag sätta på mic boost på maax för att höras bra men då medföljer ett H*lvetes brus. Men om jag inte har på boosten så hörs jag knappt, tänk dig att jag viskar fast endå lite lägre. Då undrar jag om jag har fel på ljudkortet eller micen. Är det något fel på mina inställningar? Ljudkort: Realtek HD Headset: Steel SeriesSiberia V2 Sen kan jag ladda upp ett ljudprov men vet inte vart jag ska ladda upp. Tack För Hjälpen. Kan skicka mer information om behövs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 2 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2012 (redigerat) Ingen aning, men jag skulle testa uppdatera drivrutinerna för ljudkortet. http://www.realtek.com.tw/ Välj downloads -> High Definition Audio Codecs och installera den senaste drivrutinen för ditt system. Efter att du har uppdaterat drivrutinerna tycker jag att du ska trycka på återställ, som borde finnas i Realteks kontroller. Realtek är bäst i alla fall! Redigerat 2 Juli 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 2 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2012 Prova micen i en annan dator eller annan mic i denna datorn. Eller byt mellan uttaget fram och bak på datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 2 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Juli 2012 Har exakt samma problem, måste ha micboost max för att jag ska höras (då hörs även resten i huset), har jag inte micboosten maxad så hörs inte jag. Samma problem med alla micar jag provat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CupCream Skrivet 4 Juli 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2012 Kom gärna med mer förslag ja ska försöka testa förslagen ovan :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CupCream Skrivet 4 Augusti 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2012 Det var då ljudkortets fel ska jag byta ut min nuvarande ljudkort mot ett likadant ljudkort: realtek hd , jag testade min mic på en annan dator det första dom sa på skype är har du ny mick? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.