Hoppa till innehåll

Brus, Mic Eller Ljudkort?


CupCream
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, jag har då ett problem när jag använder mitt headset.Om jag ska prata i skype så måste jag sätta på mic boost på maax för att höras bra men då medföljer ett H*lvetes brus. Men om jag inte har på boosten så hörs jag knappt, tänk dig att jag viskar fast endå lite lägre. Då undrar jag om jag har fel på ljudkortet eller micen. Är det något fel på mina inställningar?

Ljudkort: Realtek HD

Headset: Steel SeriesSiberia V2

Sen kan jag ladda upp ett ljudprov men vet inte vart jag ska ladda upp. Tack För Hjälpen. Kan skicka mer information om behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen aning, men jag skulle testa uppdatera drivrutinerna för ljudkortet. http://www.realtek.com.tw/

Välj downloads -> High Definition Audio Codecs och installera den senaste drivrutinen för ditt system.

Efter att du har uppdaterat drivrutinerna tycker jag att du ska trycka på återställ, som borde finnas i Realteks kontroller.

 

Realtek är bäst i alla fall!

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...