Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej alla forumläsare!

Nuså har jag laddat ner Fraps men när jag ska filma när jag spelar så spelar den upp i bara 30 sekunder.

Kan någon hjälpa mig hur jag ska kunna filma så den filmar allt tills jag stoppar så att det blir bara en video?

Mvh: Lampa

Skrivet (redigerat)

Bandicam är bättre! och gör mycket mindre filer 330 Mb per sekund 1080P ! och kan väljas att spela in ett nytt video klipp direkt efter! och delar inte upp filerna i 4.5gb filer!

Gratis Versionen av bandicam kan spela in 10 Minuter !

Fraps Pris : 260 Kr ungefär

Bandicam Pris : 285 Kr ungefär och du kan spela in din vanliga skärm inte bara i spel med Bandicam

Och DET ÄR MYCKET MER LAGG PÅ FRAPS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerat av QWERTYKLAVIER
Skrivet (redigerat)

Bandicam är bättre! och gör mycket mindre filer 330 Mb per sekund 1080P ! och kan väljas att spela in ett nytt video klipp direkt efter! och delar inte upp filerna i 4.5gb filer!

Gratis Versionen av bandicam kan spela in 10 Minuter !

Fraps Pris : 260 Kr ungefär

Bandicam Pris : 285 Kr ungefär och du kan spela in din vanliga skärm inte bara i spel med Bandicam

Och DET ÄR MYCKET MER LAGG PÅ FRAPS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dock har Fraps generellt bättre kvalité i både ljud och bild.

Vilket då kräver en hel del utrymme, men utrymmet är inget besvär då man oftast renderar klippet man filmat in i diverse program såsom Windows Movie Maker, Sony Vegas, etc.

Du nämner även "330mb per sekund 1080p", Hur tänkte du där?

I varje fall står upplösningen oftast inte för kvalité, endast storlek.

Edit: Fraps kan spela in skrivbordet likaså.

The thing about recording programs is that they're either high-quality and big files, uncompressed (perfect quality) and HUGE (maximum 4GB or about 10 seconds @ 1080p before it starts corrupting), or shitty quality and acceptable size.

Compressing a file after it has been recorded will always look better than heavily compressing in real-time, and you can always delete the large file later after you've compressd it.

Redigerat av Distinction

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...