Hoppa till innehåll

Fraps


Lampa
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej alla forumläsare!

Nuså har jag laddat ner Fraps men när jag ska filma när jag spelar så spelar den upp i bara 30 sekunder.

 

Kan någon hjälpa mig hur jag ska kunna filma så den filmar allt tills jag stoppar så att det blir bara en video?

 

Mvh: Lampa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bandicam är bättre! och gör mycket mindre filer 330 Mb per sekund 1080P ! och kan väljas att spela in ett nytt video klipp direkt efter! och delar inte upp filerna i 4.5gb filer!

Gratis Versionen av bandicam kan spela in 10 Minuter !

 

Fraps Pris : 260 Kr ungefär

 

Bandicam Pris : 285 Kr ungefär och du kan spela in din vanliga skärm inte bara i spel med Bandicam

 

Och DET ÄR MYCKET MER LAGG PÅ FRAPS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerat av QWERTYKLAVIER
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bandicam är bättre! och gör mycket mindre filer 330 Mb per sekund 1080P ! och kan väljas att spela in ett nytt video klipp direkt efter! och delar inte upp filerna i 4.5gb filer!

Gratis Versionen av bandicam kan spela in 10 Minuter !

 

Fraps Pris : 260 Kr ungefär

 

Bandicam Pris : 285 Kr ungefär och du kan spela in din vanliga skärm inte bara i spel med Bandicam

 

Och DET ÄR MYCKET MER LAGG PÅ FRAPS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Dock har Fraps generellt bättre kvalité i både ljud och bild.

Vilket då kräver en hel del utrymme, men utrymmet är inget besvär då man oftast renderar klippet man filmat in i diverse program såsom Windows Movie Maker, Sony Vegas, etc.

 

Du nämner även "330mb per sekund 1080p", Hur tänkte du där?

 

I varje fall står upplösningen oftast inte för kvalité, endast storlek.

 

Edit: Fraps kan spela in skrivbordet likaså.

 

 

The thing about recording programs is that they're either high-quality and big files, uncompressed (perfect quality) and HUGE (maximum 4GB or about 10 seconds @ 1080p before it starts corrupting), or shitty quality and acceptable size.

 

Compressing a file after it has been recorded will always look better than heavily compressing in real-time, and you can always delete the large file later after you've compressd it.

Redigerat av Distinction
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...