Hoppa till innehåll

Ny Dator Åt Polarn, 9k


Distinction
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan! I vanliga fall brukar jag göra paketen själv, men idag behöver jag er hjälp.

 

Jag vill ha 2 paket, ett med skärm och ett utan, för max 9k kr.

 

Skärmen ska vara en resonabel 22">24" skärm, helst billig.

 

Ingen Windows licens behövs, och jag bygger datorn själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du säger vad du vill klara av med datorn så är det lättare att göra ett paket. Det är en sak att maxa n budget, en annan sak att plocka ihop en dator som gör det du vill att den ska göra. Jag kan göra t.ex. ett paket med en grym hårddisk och ett skitigt grafikkort för 9000:-, men det kanske inte är det du vill ha, vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du säger vad du vill klara av med datorn så är det lättare att göra ett paket. Det är en sak att maxa n budget, en annan sak att plocka ihop en dator som gör det du vill att den ska göra. Jag kan göra t.ex. ett paket med en grym hårddisk och ett skitigt grafikkort för 9000:-, men det kanske inte är det du vill ha, vad vet jag.

Jo datorn ska ju vara gjord för gaming.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Paketet utan skärm:

 

Nätaggregat:

Cooler Master Silent Pro M II 620W (804:-)

 

RAMminne:

G.Skill Ripjaws X DDR3 PC12800/1600MHz CL9 (444:-)

 

Hårddisk:

Western Digital Scorpio Black WD5000BPKT 16 MB 500 GB (665:-)

 

Moderkort:

Gigabyte GA-Z77-DSH3 (909:-)

 

Chassi:

Cooler Master Sileo 500 (Svart) (603:-)

 

DVD-brännare:

Sony Ptiarc AD-7280S (149:-)

 

Grafikkort:

Gigabyte GeForce GTX 670 OC Dual-DVI- HDMI (3590:-)

 

Processor:

Intel Core i5 3570K 3,4GHz Socket 1155 Box (1795:-)

 

Totalkostnad: 8959:-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som Dave tipsar om är bra, men om din kompis har en hårddisk liggandes någonstans så rekommenderar jag att han köper en SSD som systemdisk istället, och den andra för lagring och spel.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=885130

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1196158

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1000935

 

Intel gör hållbara SSD:ar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går skära bort någon hundralapp från mitt paket om man pressar nätagg, chassi, moderkort och hårddisk i pris, men ville inte plocka det absolut billigaste för det är inte säkert att det är bra kvalité. Om man gör det kan man ta en något bättre processor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går skära bort någon hundralapp från mitt paket om man pressar nätagg, chassi, moderkort och hårddisk i pris, men ville inte plocka det absolut billigaste för det är inte säkert att det är bra kvalité. Om man gör det kan man ta en något bättre processor.

Ska kolla paketet senare, tog du allt från inet eller?

 

I varje fall så gick kompisen med på att använda TV'n tills att han införskaffat lite mer pengar, men om ni vill så får ni gärna göra ett paket där en billig 22tummare får plats i budgeten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska kolla paketet senare, tog du allt från inet eller?

 

I varje fall så gick kompisen med på att använda TV'n tills att han införskaffat lite mer pengar, men om ni vill så får ni gärna göra ett paket där en billig 22tummare får plats i budgeten.

Jag kollade Prisjakt, så vilka affärer det kommer ifrån vet jag inte så om man ska hålla sig till några få butiker så sticker kanske priset iväg, ska kolla lite mer.

 

Allting utom moderkortet går att köpa från Inet för en totalkostnad på 8600:-, så det tillkommer ca 900-1000 kr till då om man köper från Inet och någon mer affär som har moderkortet. Annars är det ju inte svårt att välja något annat billigt moderkort från Inet som är Z77, socket 1155 och har DDR3 minne.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kollade Prisjakt, så vilka affärer det kommer ifrån vet jag inte så om man ska hålla sig till några få butiker så sticker kanske priset iväg, ska kolla lite mer.

Tänker bara det är lättare när det kommer till fraktavgifter osv (Ett samlat pris), men nu har jag en insikt av vad som är någorlunda "bra", för priset vill säga. Ska se vad jag kan skrapa ihop för paket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänker bara det är lättare när det kommer till fraktavgifter osv (Ett samlat pris), men nu har jag en insikt av vad som är någorlunda "bra", för priset vill säga. Ska se vad jag kan skrapa ihop för paket.

Så här ser det ut på Prisjakt för mig. 3 butiker:

 

och 2 butiker:

 

Följande butiker har jag valt bort, säg till om det är någon där du gillar så kan jag kolla priset igen och se om det blir lägre:

Misco

Pixmania

Datorfixarna.com

ClickOK

Comega Data

Quizcore

Proshop

 

 

--------------

 

Alla grejjerna finns i lager också, men som du ser så petar det över budgeten, om du vill att jag ska tvinga ner den till under 9000:- så säg till så får jag tweaka lite. CDON är fraktfritt för beställningar över 600 kr dessutom.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...