Hoppa till innehåll

Minecraft Uppdatering 1.2.6 Eller 1.3


Rekommendera inlägg

Hej! Jag har fått höra om den nya 1.2.6 uppdateringen för Minecraft. Den kallas just nu för 1.2.6 men heter egentligen 1.3 eftersom att den inte kan gå högre en ".5". Så till exempel: 1.1 1.1.1 1.1.1 1.1.2 och så vidare... Men iallafall. Den uppdateringen har enligt vad jag hört tänkt att bli den största hitils i Minecraft på flera månader. Det har tagit extremt lång tid sen Minecraft uppdaterats, så det är väl inte mer än rätt att den här blir bra! Jag hörde att den hade många nya förmågor åt spelaren. Så till exempel så kan man "aktivera cheats" för att kunna aktivera fusk koder man nu kan skriva in i chat rutan i sin single player värld. För att få Xp, kreativt eller överlevnads läge. Jag har också hört att ett nytt läge kommit! Det kallas abventure mode och det gör så att du inte kan förstöra eller bygga i din värld! Det kommer förmodligen att öppna helt ny möjligheter för dom flesta spelarna! När du ska skapa din värld så kan du också inställa "bonus chest" det gör så att du kommer att hitta en bonus kista med saker i närheten när du spawnar för första gången på din fil! Du kommer även att kunna byta och köpa saker med och av bybor! En ny mineral har också kommit! Det kallas för emeralds och är en grön sorts sten. Det är ennu okänt om man kan använda dom till annat en att göra block av dom och köpa och sälja dom med bybor. Det finns nu också pengar i Minecraft på single player världar som tidigare bara funnits på vissa serverar med det pluggin-et. Det är också annat bugg fixande och sånt. Om någon har något mer att tillägga eller kom på något mer så skriv en kommentar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gjort läsbart:

 

Hej! Jag har fått höra om den nya 1.2.6 uppdateringen för Minecraft. Den kallas just nu för 1.2.6 men heter egentligen 1.3 eftersom att den inte kan gå högre en ".5". Så till exempel: 1.1 1.1.1 1.1.1 1.1.2 och så vidare... Men iallafall.

 

Den uppdateringen har enligt vad jag hört tänkt att bli den största hittills i Minecraft på flera månader. Det har gått extremt lång tid sen Minecraft uppdaterades senast, så det är väl inte mer än rätt att den här blir bra! Jag hörde att det kommerfinnas många nya nya funktioner. Så till exempel så kan man "aktivera cheats". För att kunna aktivera fuskkoder som t.ex. ge sig själv Xp eller ändra mellan kreativ och överlevnadsläge genaom att man nu kan skriva i chattrutan på sin single-player-värld. Jag har också hört att ett nytt läge kommit!

 

Det kallas adventure mode och det gör så att du inte kan förstöra eller bygga i din värld! Det kommer förmodligen att öppna helt nya möjligheter för dem flesta spelarna! När du ska skapa din värld så kan du också inställa "bonus chests" det gör så att du kan hitta en bonuskista med saker i närheten när du spawnar för första gången på din save! Du kommer även att kunna byta och köpa saker med bybor! En ny mineral har också kommit! Det kallas för emeralds och är en grön sorts sten. Det är ännu okänt om man kan använda dem till annat en att göra block av dem och köpa och sälja dem med bybor.

 

Det finns nu också pengar i Minecraft på single player-världar som tidigare bara funnits på vissa servrar med det plug-in:et. Det har också fixats en del buggar och sånt. Om någon har något mer att tillägga eller kommer på något mer så skriv en kommentar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda jag inte själv har hört om är "Pengar" i minecraft, låter som om Jeb inspireras av Millénaire, om det nu stämmer. Tycker det känns lite onödigt kanske... Testificate är ändå inte alls lika fantastiskt programmerade som Millénaire-byborna. Fast Emerald känns ännu dummare, får se om det får något användbart syfte.

 

Jag gillar inte riktigt när saker stoppas in och bara får ett syfte i spelet, det känns billigt liksom. Är det något som vore coolt så vore det ett craftingrecept som innefattade dirt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...