Hoppa till innehåll

Fick Ni Moppe/epa När Ni Fyllde 15?


JJespeRR
 Dela

Moppe/epa?  

36 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Intressant hur många här som valde att inte köra moped, i min klass är det bara jag och en till som inte ska ta/har tagit moppekort. Det hände även en rätt kul sak för ett tag sedan.

 

En klasskompis har trimmad moppe som han köpte för någon månad sedan (kostade väl runt 12k om jag ska gissa, har dock ingen koll alls på sånt) och nu vågar han dock inte köra med den då hans kompis åkte dit för att ha kört med trim utan kort, så nu står den bara och han cyklar istället. :D

Kör han trimmat med eller utan kort så spelar det ingen roll, Han åker ju fast ändå, (Om dom tar honom). Bor han i en mindre by är de ju inte så mycke snutar som jagar moppepojkar, Eller ja, Har dom inget annat att göra så brukar polisen tycka om att jaga moppepojkar. När man själv hade moppe så var de ba idioter till snutar, DVS dom kunde inte vägarna speciellt bra så gick inge vidare för dom när man fick snutjag. Redigerat av Excitner
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kör han trimmat med eller utan kort så spelar det ingen roll, Han åker ju fast ändå, (Om dom tar honom). Bor han i en mindre by är de ju inte så mycke snutar som jagar moppepojkar, Eller ja, Har dom inget annat att göra så brukar polisen tycka om att jaga moppepojkar. När man själv hade moppe så var de ba idioter till snutar, DVS dom kunde inte vägarna speciellt bra så gick inge vidare för dom när man fick snutjag.

Man får väl antagligen ett värre straff om man kör trimmat utan kort än om man kör trimmat med kort? Kör du utan kort så bryter du ju mot fler lagar/regler.

 

Vad häftig du är/var som blev jagad av snuten förresten.

 

EDIT: Skrivfel.

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man får väl antagligen ett värre straff om man kör trimmat utan kort än om man kör trimmat med kort. Kör du utan kort så bryter du ju mot fler lagar/regler.

Gör man verkligen det? Har för mig det är olovlig körning eftersom mopeden inte klassas som en moped längre när den överstiger en viss effekt. Men jag är inte säker. Redigerat av Banish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör man verkligen det? Har för mig det är olovlig körning eftersom mopeden inte klassas som en moped längre när den överstiger en viss effekt. Men jag är inte säker.

Japp tror det ska vara så.

 

Fjeddo var är det för fel på er snorungar som ska leka ball på internet? Jag söker inte uppmärksamhet och försöker fan inte leka cool för att man fick snutjag då man var yngre. Blir så less på sånna som du, Bara man skriver något så ska man leka cool osv.. Du är nog en liten finnig snorunge med dåligt självförtroende..

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör man verkligen det? Har för mig det är olovlig körning eftersom mopeden inte klassas som en moped längre när den överstiger en viss effekt. Men jag är inte säker.

Okej, så kan det mycket väl vara. Har inte så bra koll på sånt, trodde bara att det var så.

 

Fjeddo var är det för fel på er snorungar som ska leka ball på internet? Jag söker inte uppmärksamhet och försöker fan inte leka cool för att man fick snutjag då man var yngre. Blir så less på sånna som du, Bara man skriver något så ska man leka cool osv.. Du är nog en liten finnig snorunge med dåligt självförtroende..
Okej, om du vill tro det så visst. Tänker inte börja tjafsa med dig.

 

EDIT: Och bara för att du inte gillar mig så behöver du inte komma med personliga påhopp mm i PM. ;)

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, så kan det mycket väl vara. Har inte så bra koll på sånt, trodde bara att det var så.

Okej, om du vill tro det så visst. Tänker inte börja tjafsa med dig.

 

EDIT: Och bara för att du inte gillar mig så behöver du inte komma med personliga påhopp etc i PM. ;)

Börja tjafsa? Blir bara less så sådanna kommentarer. Personliga påhopp? Sved sanningen lr?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp tror det ska vara så.

 

Fjeddo var är det för fel på er snorungar som ska leka ball på internet? Jag söker inte uppmärksamhet och försöker fan inte leka cool för att man fick snutjag då man var yngre. Blir så less på sånna som du, Bara man skriver något så ska man leka cool osv.. Du är nog en liten finnig snorunge med dåligt självförtroende..

Wow, du tar verkligen åt dig hårt av minsta lilla sak nån säger.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nepp. Köpte en moppe för 750 kr halvåret innan och körde. när jag blev femton tog jag kortet, sålde samma moppe för 4k plus en annan moppe, som jag fixade till. Trimmade den och sen sålde jag även den för 4k. Köpte sen två moppar för 3k, sålde dom för 5k. sen tog jag bilkörkort. Det är skitkul att hålla på med mopeder! :) Men nu är jag på min tredje Saab efter jag tog lappen i mars. ;) om man har lite furnuft och rätt inställning förlorar man inte på att köra moppe, snarare en marknad man kan tjäna på om man är listig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...