Rhino Skrivet 15 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2012 (redigerat) Hej. Jag börjar i ettan nu i Gymnasiet och jag har länge gått och funderat över om det går att byta Gymnasieskola, eller om jag måste gå ut första året på min skola. För den ja ska börja i ligger ungefär en timme ifrån mig. Det är inte jätte länge. Men det är ändå rätt slitigt att dra av två timmar varje dag genom att bara åka till och från Gymnasiet. Och isånnafall om det går att byta gymnasium, vem ska man prata med? Tänkte isånnafall byta till min egna Kommuns gymnasium som ligger drygt 10 minuter ifrån mig. Redigerat 15 Augusti 2012 av Rhino Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 15 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2012 Kontakta syv på skolan direkt när du börjar. Finns en chans att du kan byta redan då till den skolan du vill, har du otur så finns det inte plats för dig. Då kan du söka till en annan skola eller så får du helt enkelt vänta ett år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2012 Så långt hade jag det nästan till gymnasiet också. Jag hade inget problem med det i gymnasiet och mot slutet började jag även cykla som gick snabbare, 40-45 minuter. Och nu ska jag börja på högskolan 1 timma och 30 minuter bort. Jag tror inte det kommer vara så farligt men jag har planerat att skaffa lägenhet i år. Jag har 50 minuter tåg och där kan man sitta och läsa studieböcker eller så som även går bra på buss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 15 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2012 Jag har 45 minuter buss till närmaste gymnasium... Om samma linje finns på det andra gymnasiet så välj den då. Annars så har du ju redan valt det andra gymnasiet för att det verkade som en intressant linje eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 15 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2012 Så länge de finns platser lediga så ska det inte vara några problem att byta just när skolan börjat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.