Hoppa till innehåll

Windows Vs Linux


miningoskar
 Dela

Rekommendera inlägg

Alla vet ju va windows är och några vet nog vad linux är. Man vad är bättre. Jag tycker själv att windows är bättre på gaming men der blir slöare och slöare .och måsteköpas nytt efter ett tag om man ska upgradera men i linux frågar den vill du uppdatera till ........... Men linux är gratis och är lite mer komplicerat och det har gratis office det är bra för skolarbete och servrar. Linux drar mindre ram än w7 och har lite snabbare internet enligt mig. Men windows är bättre för nybörgare och det är mycket lättare att installera saker. Men linux startar snabbare än windows. Linux är bra på gamla skräp datorer. Medans windows är bättre på nya datorer. Windows har för det mästa att bara starta installationen och tryck på några knappar klart. Linux så ska du söka igenom massa filer.

På windows så om du vill ha minecraft. Ok jag installerar java och minecraft klart dags för lan. På linux ska du installera java högerklicka tryck på egenskaper däkerhet tillåt att detta... .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Linux är ju i alla lägen ett säkrare och snabbare system. Jag skulle inte säga att Linux är svårare att lära sig för nybörjare än Windows. Det är bara det att de flesta har använt windows innan och är fast i det det sättet att tänka kring ett OS. Sen att spelbolagen väljer att satsa endast på windows är inte mer än beklagligt. Hade spel gjort för Linux i stor utsträckning hade det varit billigare för tillverkarna och de hade kunnat tjäna mer pengar eftersom Linux helt enkelt är ett smidigare system än windows.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror att Steam kommer förändra vad gäller spel till Linux en hel del, om Valve portar Steam och spel till Linux (vilket dom håller på med) så lär ju åtminstone några andra göra det. Jag föredrar egentligen Linux, har bara Windows för spelens skull och jag orkar inte dual-boota, slöseri på plats och jobbigt att starta om varje gång man ska spela och tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste igenom WASD's linux-tråd där han skrev att directX inte finns till linux och att majoriteten av dagens spel använder sig utav det. Läste även att linux är snabbare och säkrare än windows. Jag skulle utan tvekan ändra till linux, men det innebär då att jag inte kommer kunna spela mina spel.

Så tyvärr så kommer jag fortsätta att använda windows.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag vet att det bygger på Ubuntu. Tror nog det är mer saker än bara Flash, faktiskt.

Skillnader:

-Annan WM(cinnamon/mintmenu)

-Mint stödjer inte PPC.

-Ipv6 stöd avstängt.

-Förinstallerat flash.

-Multimedia codecs förinstallerat.

Finns säkert småsaker som ingen bryr sim och som inte gör nån skillnad, men dessa är dom stora.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows är lätt bäst nu men får se när jag kommer in i ubuntu som jag installera här om dagen :D

märkte direkt att flashplayer inte fanns till någon annan webbläsare än firefox..

 

Jag läste igenom WASD's linux-tråd där han skrev att directX inte finns till linux och att majoriteten av dagens spel använder sig utav det. Läste även att linux är snabbare och säkrare än windows. Jag skulle utan tvekan ändra till linux, men det innebär då att jag inte kommer kunna spela mina spel.

Så tyvärr så kommer jag fortsätta att använda windows.

Vad förlorar du? du har kvar windows och alla spel?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows är lätt bäst nu men får se när jag kommer in i ubuntu som jag installera här om dagen :D

märkte direkt att flashplayer inte fanns till någon annan webbläsare än firefox..

Vad förlorar du? du har kvar windows och alla spel?

Jag förlorar inget. Är bara inte sugen att behöva byta OS fram och tillbaka. Jag tänker ju inte byta till linux för att surfa och dylikt och sedan byta över till windows för att spela. Med windows kan jag göra både och samtidigt, vilket jag inte kan med linux i detta fall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...