Suicidans Skrivet 26 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2012 Har du andra förslag i samma prisklass så kom med dem :)660ti som är typ 3 gånger bättre än 560ti men bara kostar 500 kronor mer, även lägre strömförbrukning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 26 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2012 660ti som är typ 3 gånger bättre än 560ti men bara kostar 500 kronor mer, även lägre strömförbrukning.ska man ha ett 660ti med okej kylning och som inte låter som en lövblås får man punga ut 3000+. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 26 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2012 ska man ha ett 660ti med okej kylning och som inte låter som en lövblås får man punga ut 3000+."Okej kylning" beror väl på om man vill ha ett svalt grafikkort som värmer upp allt annat, eller ett varmare grafikkort som blåser ut allt luft ur datorn och inte gör allt annat varmt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 26 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2012 (redigerat) Finns det folk som fortfarande köper Gtx 560/560ti?Jag köpte GTX 560Ti (någon vecka innan 600-serien släpptes) och jag maxar alla spel jag kört hittills utan problem. 660ti som är typ 3 gånger bättre än 560ti men bara kostar 500 kronor mer, även lägre strömförbrukning.Hur kan den vara tre gånger så bra om minnet bara är dubbelt så stort? Visst jag håller med om att t.ex. 670 är lite vassare än 660 även om de båda har 2 GB, men att säga att 660Ti är 1.5 ggr så bra per GB än 560Ti känns ju som en överdrift. Redigerat 26 Augusti 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 26 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2012 Det är Kepler-arkitektur, som kingar allt, tror väl att du förstår att inte minnet gör allt så ska inte förklara det. Jag överdrev, men den är i alla fall dubbelt så bra som 560ti, om inte lite mer. http://www.sweclockers.com/recension/15750...ce-gtx-660-ti/1 Se benchmarks/resultat i spel. Men du gjorde ju inte ett dåligt köp, 560ti är ett skitbra kort, fast jag hade inte köpt det om jag skulle köpa nytt idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 27 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2012 Det är Kepler-arkitektur, som kingar allt, tror väl att du förstår att inte minnet gör allt så ska inte förklara det. Jag överdrev, men den är i alla fall dubbelt så bra som 560ti, om inte lite mer. http://www.sweclockers.com/recension/15750...ce-gtx-660-ti/1 Se benchmarks/resultat i spel. Men du gjorde ju inte ett dåligt köp, 560ti är ett skitbra kort, fast jag hade inte köpt det om jag skulle köpa nytt idag.Nej men givetvis, försöker inte försvara mitt eget köp, jag vet vad jag gjorde och jag är nöjd med det. Men jag tyckte bara att överdriften var något onödigt, rätt ska vara rätt. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.