Guggo Skrivet 10 September 2012 Rapport Dela Skrivet 10 September 2012 (redigerat) Vad är ni för störda människor? Majoriteten av inläggen: :blink: . Tydligen är det så man gör när man skall försöka verka lustig! Klart man inte ska skolka, byt klass eller skola om du blir mobbad, sök dig till folk som behandlar dig bra och ta så lite skit som möjligt (lite skit får alla ibland). Sluta aldrig satsa på din framtid helt enkelt.Det bästa kanske vore om man fick mobbarna förflyttade istället? Jag tror det brukar vara policyn, även om den inte alltid följs. Edit: Eller, det kanske inte alls vore det bästa. Personligen hade jag nog upplevt det som rätt skönt att få börja om på en ny skola. Redigerat 10 September 2012 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 10 September 2012 Rapport Dela Skrivet 10 September 2012 Det bästa kanske vore om man fick mobbarna förflyttade istället? Jag tror det brukar vara policyn, även om den inte alltid följs.Detta håller jag med om.Har funderat på ett tag varför det är mobbarna som gör fel, och den som blir mobbad ska ändra på sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 10 September 2012 Rapport Dela Skrivet 10 September 2012 Han syftade nog på att man kan göra vettigare saker än att spela dator.Definiera vettigare i sammanhanget. Tydligen är det så man gör när man skall försöka verka lustig!Det bästa kanske vore om man fick mobbarna förflyttade istället? Jag tror det brukar vara policyn, även om den inte alltid följs.Japp, låter bra. Dessvärre så bor vi i Sverige, här åtgärdar man offret, inte förövaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 10 September 2012 Rapport Dela Skrivet 10 September 2012 Definiera vettigare i sammanhanget.Mumutio sa två bra grejer: Sporta eller läs en bok.Gör läxor, umgås med kompisar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 10 September 2012 Rapport Dela Skrivet 10 September 2012 Vettigare=utvecklande aktiviteter Sådant som man lär sig något man har användning av, exempelvis bättre språk, social kompetens, musikalitet, starkare kropp, problemlösning... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 11 September 2012 Rapport Dela Skrivet 11 September 2012 Vettigare=utvecklande aktiviteter Sådant som man lär sig något man har användning av, exempelvis bättre språk, social kompetens, musikalitet, starkare kropp, problemlösning...Så man kan inte lära sig det framför en dator och dylikt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 11 September 2012 Rapport Dela Skrivet 11 September 2012 Så man kan inte lära sig det framför en dator och dylikt ?Säkert, men inte på det sättet majoriteten av ungdomarna använder datorn, dvs facebook och datorspel. Klart det är bra att lära sig programmera eller photoshop eller liknande, det är utvecklande på ett helt annat sätt än datorspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.